Annonsørinnhold

Proptech har kommet for å bli og vil være en avgjørende del av fremtiden for eiendomsutviklere. Foto: Heidi Gøperød

Proptech er ikke lenger valgfag i eiendomsbransjen

Mange bruker nå bare brøkdelen av tiden de gjorde tidligere for å sjekke et eiendomsprosjekt eller vurdere et sett med tomter for utvikling. Proptech er kommet for å bli og det er mange verktøy i markedet som gjør eiendomsutviklere mer produktive og presise.

Teknologi på arbeidsplassen betyr mer enn office-pakka og en som er god med regneark. Å være effektiv betyr mer enn en webside for bedriften. For å levere effektivt og godt må eiendomsbransjen ha tilgang til informasjon om det som er relevant. Raskt og effektivt.

Tøffe tider krever smarte løsninger. Proptech er ikke lenger bare en kul gadget – det er blitt hjørnesteinen i hvordan vi jobber smartere, ikke hardere. Effektivisering er viktigere enn noen gang – usikkerhet i markedet betyr at den som forbereder seg mest kommer best ut på andre siden. I en hverdag preget av mange ulike oppgaver er det enda viktigere å ha gode hjelpemidler slik at oppgavene kan raskt og effektivt utføres.

 "Proptech er ikke lenger valgfag i eiendomsbransjen - det har blitt en essensiell del av hvordan vi løser oppgaver og utfordringer effektivt, og bedre digitale løsninger og modernisering har vært sårt trengt i eiendomsbransjen i lang tid" sier Robert Skramstad i en artikkel for Malling & Co. Det vet Placepoint som møter både de som tror det er valgfag og de som tar teknologien i bruk på alvor. "Markedet spenner fra de som bruker analysetjenester for eiendomsutviklere aktivt og strukturert i sin hverdag til de som ikke forstår nytten av slike verktøy", sier Peder Sunde, CEO i Placepoint, og fortsetter "noen vet best selv".

Peder Sunde, daglig leder I Placepoint Foto: Heidi Gøperød

Analyser og tall visualisert på kart gir rask oversikt og gjør veien til beslutning kortere - og ikke minst visualisering av muligheter på eiendommen. "Både jeg og boligrådgiverne våre bruker Placepoint i planleggingsfasen for å undersøke alt fra eier, demografi og befolkningsvekst til utredningstemaer som støy, geologi og flom. I tillegg gir det selgerne våre muligheten til å plassere boligen på tomten i kundemøte og flytte på de for å se for eksempel solforhold og utsikten på tomten ved ulike plasseringer. Dette gir kunden en trygghet om at den riktige boligen er valgt, eller hjelper de å se at det kan være en annen bolig som passer enda bedre", forklarer Stian Olafsen fra Norbohus Innlandet.

Eiendomsbransjen har tilgang til mye informasjon. Kvaliteten og sikkerheten på informasjonen varierer mye. Ved å organisere og presentere relevant informasjon på riktig sted vil det gjøre eiendomsutviklere raskere og mer presise. Ved å vise kunder og motparter raskt hva mulighetsrommet er i et enkle 3D verktøy gjør man raskere og tryggere salg.

For mange er veien tilbake i markedet lang – men man kan bruke tiden godt og fornuftig på ved å bruke finne smartere måter å jobbe på ved hjelp av teknologiske løsninger. “Vi har sett en solid økning i nye kunder de siste månedene. Det viser at våre løsninger hjelper brukerne våre med å navigere i et krevende marked og komme ut på andre siden i god fart“ avslutter Sunde

Ta kontakt med oss i Placepoint for en prat om hvordan du kan bli bedre og mer effektiv.

Powered by Labrador CMS