Moods of Norway til Hegdehaugsveien

Klesprodusenten Moods of Norway åpner i november ny butikk på hjørnet av Hegdehaugsveien og Josefines gate.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Det er de gamle lokalene til DnB NOR som gjøres om til klesbutikk for den populære produsenten, som har base i Stryn.

– Vi får 570 kvadratmeter med butikklokaler i 1. etasje, 650 kvadratmeter med kontorer og showrom i 2. etasje og 200 kvadratmeter med lagerlokaler. Vi flytter også hovedkontoret hit. Samtidig har vi mulighet for å leie ut en parsell av butikklokalet og ser på om vi kan leie ut en del av butikklokalet i 1. etasje, med egen inngang ved siden av Nikita frisørsalong, forteller daglig leder Nils Are Lysø i Moods of Norway til NEnyheter.

Åpner 1. novemberDet er Bryggetorget 18 ANS som er utleier av lokalene, et utleieselskap som i 2009 leide ut for 25,1 millioner kroner. Lysø sier de har ambisjoner om å åpne den nye butikken 1. november, slik at de får med seg julehandelen.– Vi setter selv i gang med å rive de gamle romløsningene i 1. etasje og himlingene i taket.

Bogstadveien og Hegdehaugsveien er kjent for sine dyre butikklokaler, de mest attraktive lokalene leies ut for godt over 10 000 kroner kvadratmeteren. Nils Are Lysø vil ikke ut med deres leiekostnader.

– Det jeg kan si, er at vi har inngått en tiårig leiekontrakt med mulighet for forlengelse, vi ser for oss at vi blir der i mange år. Det er gunstig for oss å ha butikk, kontor og showrom i samme lokaler, blant annet fordi designerne kan komme ned i butikken og se hvordan ting fungerer i praksis, sier han.

Kontinuerlig jaktLysø sier at helt siden de åpnet den første butikken i Akersgata, har de vært på jakt etter lokaler i området Bogstadveien/Hegdehaugsveien. – Vi har vært kontinuerlig på utkikk i området, men fant ikke noe som var ledig, og det var litt tilfeldig at vi havnet i sentrum, forteller han.

Moods of Norway har i dag butikker i Akersgata, Bergen, Trondheim og Stavanger, i tillegg til nordvestlandet (Stryn, Olden, Geiranger og Florø).

– Butikken i Oslo var den første, og vi har kopiert ganske mye herfra til de andre butikkene og mener det har vært vellykket. Vi bruker odde elementer i butikkene, som en traktor i forretningen og store bilder med panoramautsikt over Stryn. Effektene er tilpasset lokale butikkforhold, men vi er vel litt annerledes enn de fleste andre butikker, sier Lysø.

Opp mot 20 mill.– Hva håper dere å omsette for i Hegdehaugsveien?– Vi håper på opp mot 15-20 millioner kroner i året. Butikken i Akersgata omsetter for litt mindre enn det. Det blir spennende å se hva som skjer der når vi åpner i Hegdehaugsveien, om vi får en kannibalisering, og om vi eventuelt skal stenge i Akersgata, svarer Nils Are Lysø.

Moods of Norway har ingen spesiell segmentering av målgrupper, men vil lage ”glade klær for glade mennesker i alle aldre”. Tilhengerskaren av klesprodusenten har nærmest eksplodert de seneste månedene.

– Vi har siden i vinter fått nærmere 100 000 ”followers” på Facebook. Moods of Norway er et merke som engasjerer folk, som mange har sterke meninger om, enten den ene eller den andre veien, sier Lysø.

Han forteller at de har ulike temaer for kolleksjonene. I vår var den norske bondestanden temaet, mens kolleksjonen for neste vår/sommer har ”Norwegian Fairytales” som tema.

Foto: Moods of Norway

Powered by Labrador CMS