STOR INTERESSE: Det var stor interesse for Ung i Næringseiendoms treff i Bjørvika.
STOR INTERESSE: Det var stor interesse for Ung i Næringseiendoms treff i Bjørvika.

Destinasjonen Bjørvika

Å bygge en destinasjon i Bjørvika, var temaet da Ung i Næringseiendom avholdt det seneste medlemstreffet hos Carucel Eiendom i Bjørvika.

Publisert Sist oppdatert

Som vanlig var det fullt hus da foreningen Ung i Næringseiendom avholdt treff for sine medlemmer hos Carucel Eiendom i Bjørvika. Tema var destinasjonsutvikling, og Carl Erik Krefting åpnet med å fortelle om sine opplevelser og erfaringer fra både shopping og natur.

For Krefting har det vært viktig å hente inspirasjon fra utlandet og å bruke penger på opplevelser, både ved utviklingen av sentrene EGER og Steen & Strøm og turistdestinasjonen Nusfjord. Investerings- og utviklingsdirektør Caroline Krefting, som er prosjektleder for Bjørvika, fortalte om planene for bygulvet i Bispevika Nord. Hun snakket om siste trender innen retail-eiendom og viktigheten av å bygge en identitet og et brand.

Munchmuseet blir en av de viktigste destinasjonene i Bjørvika, og direktør Stein Olav Henriksen har ambisjoner om at dette skal bli en livlig møteplass i byen. Han har sett til byer som Stockholm, der kulturinstitusjoner også kan være en utelivsarena.

Braathen Eiendoms sjef Leif Arne Røsnes mener kulturinstitusjonene gjør jobben hans enklere. Jobb og fritid får et stadig mer flytende skille og stiller nye krav til kontorene, som sammen med bolig og handel skal være med på å sikre aktivitet døgnet rundt i bydelen.

Medlemmene i Ung i Næringseiendom fikk også en sniktitt på hva Bjørvikas bygulv skal by på av opplevelser, retail og servering etter at Bispevika Nord står ferdig i slutten av 2020.

Se også Estate Play fra MIPIM, hvor Caroline Krefting fortelle om lyspunkter i retailsektoren.