Estate Nyheter

Nyheter – Norge

PUSSER OPP: F.v. Trond Ramsøskar, Olav Thon og Sissel Berdal Haga. (Foto: Even Schjenken)

Frisker opp for milliardbeløp

Thon Hotels bruker mer enn 1,3 milliarder på glade farger, nytt interiør og nytt design.

Thor Arne Brun

torsdag 10. november 2016 4:00 (Oppdatert 9. november 2016 21:38)

Idéen bak oppussingen er å møte kundenes ønske om å bo på hotell som gir det lille ekstra når det gjelder design.

Det er interiørarkitekt Trond Ramsøskar som, sammen med designansvarlig Sissel Berdal Haga i Olav Thon Gruppen, står bak oppussingen.

– Vi ønsker at Thon Hotels skal fremstå med moderne, glade og elegante hoteller hvor folk umiddelbart trives.

Les også: Thon godt i pluss tross Rygge-nedskrivninger

Hotellrom, lobbyer, barer, restauranter og konferanserom er blitt pusset opp.

– Vårt største oppussingsprosjekt er uten tvil Olav Thons stjernehotell Bristol. Der er rom og suiter, lobby og festsaler, konferanserom og kurs- og konferanseavdeling fornyet. Hotellet er fornyet og modernisert i uttrykket, men den ærverdige Bristol-følelsen er allikevel beholdt, sier Trond Ramsøskar.

Opptatt av detaljer
– Vi legger vekt på hver eneste detalj. Både fellesarealer og gjesterom skal være gjennomdesignet med god planløsning, riktig materialbruk og friske farger. Jeg er ikke i tvil om at farger skaper glede. Gjester skal stråle opp når de opplever Thon Hotels nye design, sier Berdal Haga.

– Farger gir energi og glede. Det skal være en spesiell og god opplevelse å bo på Thon Hotels, sier Ramsøskar.

Les også: Stordalen etablerer enda et nytt hotell i Oslo

Nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er blant Thon-hotellene som får positive anmeldelser på nettstedet Tripadvisor.com, og rangeres som det mest populære hotellet i Oslo.

– Vi har fått meget positiv tilbakemelding på oppussingen av hotellene våre. Gjestene er stadig mer opptatt av design og atmosfære på sine reiser. Vi ønsker å gi gjestene våre en helt spesiell og hyggelig opplevelse når de bor på et Thon-hotell, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Les også: Rekordmange hotellovernattinger

Nyhetsbrev Norge

Få det beste av Estate Media i din innboks

Siste nyheter Estate Norge

Solgt til Vika Project Finance-syndikat

Nyheter / tirsdag 27. juni 2017

Dette er de nye byggereglene

Nyheter / tirsdag 27. juni 2017

Solgt 57,5 prosent over prisantydning

Nyheter / tirsdag 27. juni 2017

Vika-syndikater kjøper for nesten 300 mill.

Nyheter / tirsdag 27. juni 2017

Selger tre Snøhetta-tegnede bygårder i Oslo

Nyheter / tirsdag 27. juni 2017

Skal skape byliv langs Havnepromenaden

Nyheter / tirsdag 27. juni 2017

Mest leste nyheter Estate Norge
«Den flotteste bygården jeg har hatt for salg»«Den flotteste bygården jeg har hatt for salg» 20. juni 2017
Her er eierkostnadeneHer er eierkostnadene 22. juni 2017
Betalte ca. 90 mill. for bakeriBetalte ca. 90 mill. for bakeri 26. juni 2017

Siste nytt fra Naringseiendom.no

DNB og Visma digitaliserer Norge

Nyheter / mandag 26. juni 2017

DNB og Visma vil revolusjonere forbrukernes betalingsvaner og bedriftenes fakturarutiner.

Funcom flytter til sentrum

Nyheter / torsdag 22. juni 2017

Det børsnoterte spillselskapet flytter til Kirkegata 15 og leier 1736 kvadratmeter.

Nå får sentrum arbeidsplassene

Nyheter / torsdag 22. juni 2017

Gårdeierne i Stavanger sentrum merker stor etterspørsel etter sentrumslokaler, og nå kommer det også et betydelig areal ut i markedet for de store leietakerne.

Utleier har ordet: Petter Eiken

Nyheter / onsdag 21. juni 2017

– De yngre jobber på en helt annen måte. De ønsker fleksibilitet, sentral beliggenhet og gode knutepunkt – dette er helt avgjørende og nødvendig for å tiltrekke seg de dyktigste medarbeiderne.

Den neste revolusjonen?

Nyheter / tirsdag 20. juni 2017

Virtuell virkelighet (VR) har kommet for å bli. I januar uttalte Goldman Sachs at VR blir større enn TV i 2025 og Google har nylig gjenskapt verden i VR – dette er bare begynnelsen.

Bærekraftige bygg; bra for miljøet, helsen og business

Nyheter / mandag 19. juni 2017

Nye tall fra Rambølls Green Market Study, viser at nordmenn i større grad enn sine nordiske naboer bruker «bærekraft» for å forbedre eget omdømme og image.