PUSSER OPP: F.v. Trond Ramsøskar, Olav Thon og Sissel Berdal Haga.(Foto: Even Schjenken)

Frisker opp for milliardbeløp

Thon Hotels bruker mer enn 1,3 milliarder på glade farger, nytt interiør og nytt design.

Publisert

Idéen bak oppussingen er å møte kundenes ønske om å bo på hotell som gir det lille ekstra når det gjelder design.

Det er interiørarkitekt Trond Ramsøskar som, sammen med designansvarlig Sissel Berdal Haga i Olav Thon Gruppen, står bak oppussingen.

– Vi ønsker at Thon Hotels skal fremstå med moderne, glade og elegante hoteller hvor folk umiddelbart trives.

Les også: Thon godt i pluss tross Rygge-nedskrivninger

Hotellrom, lobbyer, barer, restauranter og konferanserom er blitt pusset opp.

– Vårt største oppussingsprosjekt er uten tvil Olav Thons stjernehotell Bristol. Der er rom og suiter, lobby og festsaler, konferanserom og kurs- og konferanseavdeling fornyet. Hotellet er fornyet og modernisert i uttrykket, men den ærverdige Bristol-følelsen er allikevel beholdt, sier Trond Ramsøskar.

Opptatt av detaljer– Vi legger vekt på hver eneste detalj. Både fellesarealer og gjesterom skal være gjennomdesignet med god planløsning, riktig materialbruk og friske farger. Jeg er ikke i tvil om at farger skaper glede. Gjester skal stråle opp når de opplever Thon Hotels nye design, sier Berdal Haga.

– Farger gir energi og glede. Det skal være en spesiell og god opplevelse å bo på Thon Hotels, sier Ramsøskar.

Les også: Stordalen etablerer enda et nytt hotell i Oslo

Nyoppussede Thon Hotel Rosenkrantz Oslo er blant Thon-hotellene som får positive anmeldelser på nettstedet Tripadvisor.com, og rangeres som det mest populære hotellet i Oslo.

– Vi har fått meget positiv tilbakemelding på oppussingen av hotellene våre. Gjestene er stadig mer opptatt av design og atmosfære på sine reiser. Vi ønsker å gi gjestene våre en helt spesiell og hyggelig opplevelse når de bor på et Thon-hotell, sier konserndirektør for Thon Hotels, Morten Thorvaldsen.

Les også: Rekordmange hotellovernattinger

Powered by Labrador CMS