FORNØYD: Eiendomssjef Tor Kjetil Dedekam Pederssen i OBOS Eiendom er fornøyd med utviklingen i kjøpesentrene.

All time high for OBOS’ kjøpesentre

Kjøpesentrene til OBOS Eiendom omsatte for 4,6 milliarder kroner i fjor.

Publisert

Det er en vekst på 7,37 prosent sammenlignet med året før og den høyeste kjøpesenteromsetingen OBOS Eiendom har hatt noen gang. De syv OBOS-sentrene hadde til sammen mer enn 10,7 millioner besøkende i 2022.

– Vi er svært fornøyde med omsetningen. Dette er «all time high». Selv om sentrumshandelen i Oslo har tatt seg kraftig opp, ser vi at vi med vår gode beliggenhet på kollektivknutepunkt vinner markedsandeler, og omsetningen i våre nærsentre i Oslo er bedre enn forventet, sier eiendomssjef Tor Kjetil Dedekam Pederssen i OBOS Eiendom.

OBOS Eiendom eier seks kjøpesentre i Oslo og ett på Tasta utenfor Stavanger. Aller størst var veksten på Tasta, Tveita og Lambertseter senter, som alle økte omsetningen med over seks prosent fra året før.

– Veksten er større enn forventet, og en bekreftelse på at fysisk handel fortsatt står sterkt. Selv om vi tror veksten i forbruket vil flate noe ut fremover, skal vi fortsette å utvikle tjenestetilbudet og sørge for en god butikkmiks ved alle våre sentre. Det bidrar til å skape gode møteplasser for alle som bor og lever i nærmiljøene der vi er til stede, sier Pederssen.

Powered by Labrador CMS