BEDRE ENN VENTET: Etter et trøblete år med nedstengninger og restriksjoner, endte Olav Thon Gruppens kjøpesentre opp med bedre utvikling enn ventet.
BEDRE ENN VENTET: Etter et trøblete år med nedstengninger og restriksjoner, endte Olav Thon Gruppens kjøpesentre opp med bedre utvikling enn ventet.

Sentrene omsatte for 72 milliarder

Butikkene i Olav Thons norske kjøpesentre oppnådde en omsetningsvekst på 3,8 prosent til 72 milliarder kroner i fjor.

Publisert

Det kommer frem i en pressemelding fra Olav Thon Gruppen. Gruppen har 84 kjøpesentre i Norge og 10 i Sverige. Med en omsetningsvekst på 3,8 prosent til 72 milliarder kroner, er selskapet godt fornøyd med fjoråret.

«Bedre enn forventet for Olav Thon Gruppens kjøpesentre», skriver Olav Thon Gruppen, og trekker frem store utfordringer med nedstengninger og restriksjoner i Oslo, Viken og Bergen.

«Det er særlig gledelig at klesbutikker, skobutikker, kafeer og underholdningsaktører - dvs. bransjene som ble hardest rammet i starten av pandemien - nå har positiv omsetningsvekst og kan se tilbake på et godt år i 2021. Omsetningen for disse bransjene er noe lavere sammenlignet med 2019», skriver selskapet.

Det presiseres at veksten er drevet av økningen innen enkelte bransjer, med hus og hjem, samt elektronikk på topp.

Powered by Labrador CMS