Store planer for Steen & Strøm
Søylen Eiendom vil investere titalls millioner i Steen & Strøm-magasinet. Men profilen skal være folkelig i stedet for et snevert high end-senter.
Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.
Det var en gammel drøm som gikk i oppfyllelse da Søylen Eiendom kjøpte magasinet Steen & Strøm fra Storebrand Eiendom før sommeren. Det forteller Carl Erik Krefting i Søylen til NEnyheter.
– Vi har ønsket å overta Steen & Strøm lenge, og tok kontakt med eieren Storebrand for nærmere 2 år siden, sier Krefting.
Storebrand har slitt med å få sving på magasinet, og Krefting mener det må gjøres endringer for å gjøre Steen & Strøm til en suksess igjen.
– Ombygningen i 2005 var dessverre ikke helt vellykket. Antall besøkende var i 2001 over 3 millioner, mens det var 2 millioner i 2006. Det kan se ut til at de bygningsmessige endringene ikke var riktige og at konseptet ble for lite kundevennlig. Vi ønsker å bygge om deler av magasinet. Blant annet skal vi få flere matkonsepter i underetasjen, utvide og endre servering på dagtid i sjette etasje, få serveringssteder i flere etasjer, få et nytt vertikalt transport senter, det vil si nye rulletrapper og heiser nærmere Karl Johan. Vi vil åpne opp mellom Hennes & Mauritz-bygget og Magasinet og få inn nye butikkkonsepter, sier Krefting.
Han er beredt til å investere ”noen titalls millioner kroner” for å gjøre Steen & Strøm-magasinet til en suksess. Men Søylen Eiendom, som allerede eier high end-senteret Eger på Karl Johan, har ikke tro på high end-konseptet på Steen & Strøm.
– Profilen kommer til å bli mer for folk flest og ikke snevert high end, sier Krefting til NEnyheter.