Daglig leder Trond Valle i Estate Media lover ytterligere satsing på de redaksjonelle produktene i tiden fremover.

Estate med storsatsing på redaksjonen

Estate Media er i full gang med en opptrapping av det redaksjonelle innholdet.

Publisert Sist oppdatert

– Det redaksjonelle innholdet er navet i alt vi gjør. Derfor har vi nå styrket staben med flere journalister. Til sammen teller nå redaksjonen fem journalister som dekker markedet for næringseiendom, sier administrerende direktør og eier av Estate Media, Trond Valle.

Flere og mer gjennomarbeidet

Redaksjonelt innhold koster og for å finansiere den redaksjonelle satsingen har Estate Media, som de fleste andre mediehus, begynt med en abonnementstjeneste.

– Estate Pluss gir oss mulighet til å levere mer og bedre innhold enn noen gang. Dette er et signal til bransjen om at vi ønsker å satse på godt innhold, og det håper vi bransjen setter pris på, sier Valle.

Redaktør, Dag-Jørgen Saltnes, er svært fornøyd med utviklingen.

– Vi har aldri levert så bra innhold som nå. Vi leverer flere og mer gjennomarbeidede artikler, og jeg synes vi har fått en veldig god miks av artikler med innhold som er relevant for flere. Antallet lesere har også utviklet seg svært positivt og tilbakemeldingene fra bransjen er gode, sier Saltnes.

Han legger til at man fortsatt lese flesteparten av nyhetene til Estate Nyheter som før, og at det bare er noen av artiklene som vil være pluss-artikler som krever brukebetaling.

– Vi vil alltid ha en stor andel av nyhetene åpne. Tanken er at du som leser skal få de store linjene uten å betale for det, men noen viktige detaljer må du betale for. Det du tidligere fikk gratis, får du fremdeles gratis. Allerede nå ser vi at satsingen på Pluss også gir bedre kvalitet på de vanlige gratis-sakene våre, sier Saltnes.

– Endelig får redaksjonen den oppmerksomheten de fortjener. Redaksjonen i Estate Media gjør en ekstremt viktig jobb og er navet i alt vi lager av magasiner og nyheter på nett hver dag. Estate Pluss gir umiddelbar respons og er selve bekreftelsen på at journalisten har laget en god sak som leseren er villig til å betale for. En veldig god sak kan gi mange nye abonnenter. Det er veldig motiverende å se at vi vokser med flere betalte abonnenter hver uke fordi vi leverer godt innhold, men det er ekstra morsomt å se en veldig motivert redaksjon på jakt etter neste store eiendomssak. Leseren har makten, hver dag får vi den umiddelbare og ærlige responsen, sier Valle.

Viktig for videreutviklingen

Trond Valle forteller at en rekke av de store aktørene i bransjen nå har registrert seg som brukere av Estate Pluss.

– Vi er klar over at dette er noe som tar tid å bygge, men dersom vi skal overleve i en bransje hvor kampen om annonsekronene blir stadig hardere, så trenger vi flere bein å stå på. Vi ønsker å være et bærekraftig mediehus, og pluss-tjenesten bidrar positivt i så måte. Dette gir oss også muligheten til å utvikle oss videre, sier Valle.

Han forteller at dersom den positive utviklingen fortsetter, så vil det også bli aktuelt å satse på TV. Det kan bli den neste store redaksjonelle satsingen til Estate Nyheter.

– Dette ligger noe frem i tid, men det er noe vi ser på. Alt handler i bunn og grunn om å levere så godt og relevant innhold som mulig. Derfor håper jeg også at bransjen aksepterer og ser at dette er noe som vi er nødt til å ta oss litt betalt for, sier Valle.

– Vi har på mange måter stått ved et veiskille. Enten satse fullstendig på det redaksjonelle eller være fornøyd med det vi hadde og ikke legge mer ressurser i redaksjonen. Jeg er glad for at vi valgte å gå all in, sier Dag-Jørgen Saltnes.

Powered by Labrador CMS