Thomas Meyer. Foto: Homekey
VEKST: Thomas Meyer i Homekey.

Marketer kjøper KI-selskap og satser på bruktbolig

Publisert

I 2024 brøt en av gründerne i Marketer ut og startet KI-plattformen Homekey som skal strømlinjeforme boligkjøp- og salg gjennom å forenkle kommunikasjonen mellom megler, selger og kjøper.

Nå har Marketer ifølge en pressemelding kjøpt samtlige aksjer i Homekey, og samler all satsing på bruktboligmarkedet i én virksomhet. Satsningen på nybygg skilles ut i et eget selskap, samtidig som dagens Marketer Real Estate Technologies omdøpes til Homekey.

– Ved å samle alt i HomeKey øker vi tempo, innovasjonskraft og synergier som allerede viser seg i produktene våre, sier daglig leder Thomas Meyer i det nye selskapet.

Selskapets produktportefølje dekker nå hele verdikjeden i bruktboligsegmentet, fra befaring til ny eier setter nøkkelen i døren for første gang – og videre inn i resten av boliglivet.

Samlet skal dette ifølge meldingen gjøre det enklere for meglerforetak å vinne flere oppdrag, selge boligene raskere og til høyest mulig pris, samtidig som de styrker merkevare og maksimerer kundetilfredshet og kundeverdi.

Posisjonerer seg for vekst, også internasjonalt

– Meyer mener meglere opplever økende prispres, og for opprettholde konkurransekraften må de bli mer effektive og tilby enda større verdi til kundene sine. 

– For å få til dette må de bli mer effektive og ta i bruk ny teknologi. Dette gjelder alt fra enkeltmeglere til store, etablerte merkevarer. Nå gir vi full fart fremover, med mål om å bli like dominerende på de nye produktene som på markedsføringen, og å øke markedsandelen betraktelig i resten av verden. Vi opplever allerede interesse hos de utenlandske kundene, påpeker han.

Siden 2016 har Marketer Real Estate Technologies levert salgs- og markedsføringsløsninger for brukte og nye boliger. Siden har selskapet hatt solid vekst, med kunder i 15 land – og hvor de ifølge meldingen markedsfører majoriteten av alle bruktboliger som selges i Norge. 

Powered by Labrador CMS