Marriott til Norge

Den internasjonale hotellkjeden Marriott skal satse på Norge i årene fremover.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Planene til Marriott om en satsing på det norske hotellmarkedet legges sammen med Scandinavian Hospitality Group (SHG), et datterselskap av det børsnoterte selskapet Faktor Eiendom. Fire hotell skal åpnes i 2009 og 2010, og innen 2015 skal kjeden ha fått på plass 15 hotell i Norge, Finland og Sverige.

– Vi gleder oss til å utvide i denne regionen. Hotellene vi presenterer vil sikre oss en solid tilstedeværelse i selected og fullservicesegmentet. Vi ser fram til samarbeidet med SHG, og vet at våre merkenavn vil tjene markedet, sier Gitta Brueckmann, Regional Vice President Sales & Marketing, Continental Europe.

Den norske hotellkongen Petter Stordalen er imidlertid ikke nevneverdig imponert over den nye konkurrenten, som er kjent som en luksushotellkjede.

– Det hjelper ikke å sette fem stjerner på hotellveggen og stå klar med koffertbærere og skyhøye priser. Det vil ikke folk betale for her, sier Stordalen til Dagens Næringsliv.

Powered by Labrador CMS