Den voldsomme veksten skyldes selvfølgelig at senteret har utvidet med 29.000 kvadratmeter, og nå er på til sammen 56.000 kvadratmeter. Men senterdirektør Unni Merethe Aasgaard tror ikke det er den eneste grunnen. – Gårdeier har vært veldig dyktig til å sette sammen en riktig miks av leietakere. Vi er sterke både på mote og interiør. For tiden går leietakerne bare rundt og gliser, sier Aasgaard.
Opp med 289 millFørste august i fjor åpnet hun dørene til nye Storo Storsenter. Senteret er nå det største i Oslo. Etter utvidelsen har senteret altså fått en solid oppsving. – Per uke 25 har vi en omsetning på 759 millioner kroner mot 470 millioner på samme tid i fjor. Da var vi midt i en byggeprosess, så det spiller nok også inn på tallene, sier hun. Hun tror utvidelsen har bidratt til at senteret nå er et reelt alternativ til både Sandvika Storsenter og CC Vest. – Vi trekker nok en del kunder som tidligere har gått på andre senter. Det at vi ligger så nære ring 3 gjør oss lett tilgjengelig, og jeg tror at når folk først sitter i bilen, så betyr det ikke så mye om de kjører 10 eller 20 minutter, sier Aasgaard.
Mer enn shoppingEn av grunnene til at Storo blir så godt besøkt, tror Aasgaard skyldes at de har satset på et tilbud ut over selve shoppingen.– Vi har blant annet et barn og foreldrerom, hvor de med barn kan sette seg ned og få gjort det de skal. Vi har helt bevisst valgt å kalle det foreldre barn-rom i og med at det er svært mange fedre som er hjemme med barna, og dersom vi hadde kallet det ammerom, så hadde vi ikke sett noe til dem der. Dette rommet er veldig populært og brukes mye, sier Aasgaard. Hun forteller at de også har flere gode spisesteder og treningssenter.– Denne miksen tror jeg gjør at vi fremstår som et attraktivt sted, sier Aasgaard.
Sikter mot 1,8 mrdStoro omsatte i fjor for 1,4 milliarder kroner. Målet for 2011 er 1,8 milliarder. Dersom veksten på 61 prosent holder seg vil imidlertid omsetningen passere 2,2 milliarder med god margin. Selv om besøkstallene nå er gode og omsetningen rekordhøy, legger ikke Aasgaard skjul på at de en periode også merket sviktende kundetilstrømming. – Det var en periode tidlig i vår hvor det var stille. Men i løpet av våren tok det seg godt opp og nå er det full fart her, sier Aasgaard.