TIL TOPPS: I år, som i fjor, er Sonja Horn i Entra, Emil Eriksrud i R8 Property og Mona Aarebrot i Aspelin Ramm på topp tre når det gjelder fornøyde leietakere. Til høyre, Morten Olaisen i NE MEET, som gjennomfører undersøkelsen.
TIL TOPPS: I år, som i fjor, er Sonja Horn i Entra, Emil Eriksrud i R8 Property og Mona Aarebrot i Aspelin Ramm på topp tre når det gjelder fornøyde leietakere. Til høyre, Morten Olaisen i NE MEET, som gjennomfører undersøkelsen.

Har de mest fornøyde leietakerne

R8 Property, Aspelin Ramm og Entra har Norges mest fornøyde leietakere.

Publisert Sist oppdatert

Det kommer frem i Norsk Leietakerindeks, en kundetilfredshetsundersøkelse som NE MEET AS gjennomfører hvert år. R8 Property topper med en score på 89, tre punkter foran Aspelin Ramm og Entra, som kom på henholdsvis andre og tredje plass.

– Når R8 i 2015 i sitt første undersøkelsesår fikk hele seks punkter mer enn nest beste utleier, var det nok mange som tenkte dette var flaks. Siden den gang har porteføljen deres vokst betydelig, men kundetilfredsheten har holdt seg eller økt. Det er hevet over enhver tvil at de er bransjeledende, særlig på kommunikasjon og kunderelasjoner, sier daglig leder Morten Olaisen i NEMEET.

– Vi skal ha landets mest fornøyde leietakere, sier CEO og hovedeier i R8, Emil Eriksrød, og legger til at selskapet går inn i kundemøter og nye leiekontrakter med et ønske om å hele tiden bli bedre.

Aspelin Ramm og Entra landet begge på 86 poeng, men Aspelin Ramm var noen få desimaler bedre enn konkurrenten.

– Vi vil være ledende, ikke bare i fasene fra et prosjekt er på tegnebrettet til kunden har flyttet inn, men også gjennom hele leieperioden. Vi er derfor veldig fornøyde med å få den høyeste leietakertilfredsheten som noen gang er målt i Oslo, sier Mona Aarebrot, direktør for marked og drift hos Aspelin Ramm.

– Rekordhøye kundetilfredshetsresultater viser at kundefokuset er en del av vår kultur og hva du kan forvente som kunde hos Entra. Det er motiverende å se at våre kunder verdsetter innsatsen som legges ned av hele Entra-laget, sier administrerende direktør i Entra Sonja Horn.

14 eiendomsselskaper som blir målt i undersøkelsen scoret over 80 i år, og bidrar til at den gjennomsnittlige kundetilfredsheten i Norsk Leietakerindeks for første gang har passert 80.

– Selv om det kanskje kan se ut til at de tre selskapene i toppen har hevd på pallplasseringene, så er det flere selskaper bak som er godt posisjonerte for å kunne utfordre fremover. Bakfra kommer både andre store eiendomsnavn og lokale spesialister, som f.eks. Höegh Eiendom og Fritzøe Eiendom, sier Olaisen.

Ticon Eiendom i Drammen har for andre år på rad den største forbedringen i kundetilfredshet. I år økte de med 8 punkter.

Når det gjelder kjøpesenter, så var det R8s Arkaden i Skien sentrum som stakk av med seieren, med en KTI på 90.