MØTEPLASS: Ledergruppen i Estate møtes hver dag over nett.

Eiendomsbransjen vil holde hjulene i gang

– Eiendomsbransjen er veldig opptatt av å holde aktiviteten oppe, selv om det er stor usikkerhet.

Publisert Sist oppdatert

Det sier partner og kommersiell direktør Jan Erik Pedersen i Estate Media. Han og hans team med selgere opplever at kundene er innstilt på å fortsette som normalt og komme fort i gang når koronakrisen legger seg.

– For vår del i Estate er butikken åpen og vi jobber nesten som normalt, bortsatt fra fysiske møter, sier Pedersen.

Estate Nyheter merker stor økning i trafikken etter at korona sendte svært mange til hjemmekontor, og har så langt denne uken 15 prosent flere unike besøkende enn i de samme dagene sist uke.

– Det er åpenbart at utstrakt bruk av hjemmekontor gir enda bedre tid til å oppdatere seg på estatenyheter.no. Vi opplever nå «all time high» på både lesertall på nett og åpningsrate på nyhetsbrevene våre. Det virker som om folk der ute ønsker «business as usual» så fort som mulig sier Pedersen.

Les også: Utestedsaktør takker gårdeierne

Estate har måttet utsette flere planlagte konferanser denne våren, men leder for Estate kunnskap Stein Over Ødegård forteller at de har jobbet med nye datoer og eventuelle justeringer i programmene.

– Og så har vi tilbudt noen godbiter digitalt fra tidligere konferanser. Vi strømmet foredrag fra både Citykonferansen, Eiendomsdagene og Eiendomsutviklingsdagene, og tilbyr nå en del av disse på nett, sier Ødegård.

Daglig leder Henrik Hagelsteen i Blake AS forteller at reklamebyrået har mye å gjøre og at eiendomsbransjen på ingen måte har tatt fri selv om det råder usikkerhet om norsk økonomi.

– Senest i dag fikk vi tilslag på et eksklusivt kontorprosjekt i samarbeid med en megler. En kommentar fra oppdragsgiver var at «vi må i gang til uken, vi må gi verden noe fint når krisen er over», sier Hagelsteen.

Les også: Stenger i andre land, men ikke i Norge

Daglig leder Trond Valle har daglige møter over nett med ledergruppen i selskapet og er glad for bransjens vilje til å stå på.

– Eiendomsselskapene, som er den største gruppen av våre kunder, er godt kapitaliserte bedrifter med langsiktige investeringsmål. Estate Media har en viktig rolle i det her. Kundene bruker oss målrettet i arbeidet de gjør, både innen bolig og næring. Vi er derfor ikke blant de bedriftene som er hardest rammet og vi skal jobbe på for å fortsette å fortjene vår plass i dette, det er vi ydmyke og takknemlige for. Estate Media og Blake skal gjøre alt vi kan for å bidra med vårt til ansatte, kunder og leverandører for at vi skal sammen komme styrket ut av dette. Jeg tenker at når vi er ute av den verste fasen her, vil det komme noe godt ut av dette. Kreativiteten vokser og ideene bobler på Gjerstad- kontoret sier Valle.

Se Estate kunnskaps godbit fra Citykonferansen her:

Powered by Labrador CMS