GODE TALL: Radisson Blu hotell Tromsø har hatt en RevPAR som ligger i overkant av 20 prosent bedre enn markedet i Tromsø.

All time high for DNB-hotellene

– I hotellporteføljen har vi klart å oppnå vesentlig bedre nøkkeltall enn hotellmarkedet generelt, sier Lars Kristiansen, direktør for eiendomsforvaltning i DNB Næringseiendom.

Publisert

DNB Næringseiendom forvalter fire hoteller for DNB Livsforsikring og DNB Scandinavian Property Fund. Kristiansen uttaler i en pressemelding at hotellmarkedet generelt har vært meget godt gjennom 2023. Dette har sammenheng med blant annet kronekurs og stor tilstrømming av utenlandske gjester.

– Resultatene for våre hoteller er all time high påpeker, han.

DNB Livsforsikring eier to veldrevne Radisson hoteller. Radisson Blu hotell Tromsø har hatt en RevPAR (Revenue Per Available Room) som ligger i overkant av 20 prosent bedre enn markedet i Tromsø.

I Bergen sentrum eier DNB Livsforsikring Radisson Blu Royal Hotel Bergen.

– Dette er et anerkjent og populært hotell med en fantastisk beliggenhet. Hotellet er lokalisert på historiske Bryggen i Bergen. RevPAR var for Bergensmarkedet på kr. 814,- mens Radisson Blus RevPAR var på nær 30 prosent over dette, fremgår det av pressemeldingen.

– I eiendomsporteføljen til DNB Scandinavian Property Fund finner vi et flott B&B hotell i Oslo sentrum – som har siden åpning vært en suksesshistorie. Smart Hotell oppnådde et belegg på fantastiske 80,3 prosent mot markedet i Oslo som oppnådde 64,7 prosent, sier Kristiansen.

I porteføljen til DNB Scandinavian Property Fund er også Hotel C på Wasaplan i Stockholm, der Arlandabanen kommer inn til Stockholm sentrum. Hotellet leverer nøkkeltall som er godt over markedsgjennomsnittet i 2023.

– Jeg tror at ferie- og fritidsmarkedet vil fortsette å vokse. Konferansemarkedet er tilbake til «normalen», og det forventes en normal vekstrate fremover. Yrkestrafikken er fortsatt svak ift pre pandemi, men vi ser nå at det er en viss vekst også i dette markedet. Den vedvarende lave kronekursen styrker norsk reiselivs konkurransekraft, og det er lite ny kapasitet i pipeline. Til sammen styrker dette troen på at de gode resultatene vi har hatt i 2023 vil fortsette i 2024, sier Kristiansen.

Powered by Labrador CMS