SIKTER SEG INN: Petter Stordalen tilpasser hotellkonseptene sine mot tre utvalgte kundegrupper.
Spisser merkevarene i kampen om hotellgjestene
Videreutvikler hotellkjedene Comfort Hotel, Clarion Hotel og Quality Hotel.
– I Nordic Choice tror vi ikke på et standardprodukt, fordi det ikke finnes en standardgjest. Våre gjester har ulike behov og ønsker for reisen, og derfor har vi alltid ønsket å gi dem valgmuligheter i form av ulike kjedebrands og en portefølje av frittstående hotell. I dagens marked ser vi tre tydelige markedssegment i Norden. På bakgrunn av dette har vi nå valgt å spisse Clarion Hotel, Quality Hotel og Comfort Hotel mot disse tre gjestesegmentene. Det er et steg i riktig retning siden gjestene etterspør tydelige merkevarer, sier Katalin Paldeak, COO – Chief Operating Officer Nordic Choice
Les også: Stordalen overtar storhotell
Nordic Choice Hotels har nå begynt arbeidet med å samle Clarion- og Clarion Collection-hotellene i ett brand, Clarion Hotel, for å møte de mer erfarne og kvalitetssøkende gjestene som ønsker mer enn bare et hotell.
I tillegg konsolideres Quality- og Quality Resort Hotel, som sikter seg inn mot et gjestesegment som liker en “varm, sosial og gøyal hotellopplevelse enten man er på ferie med familien eller konferanse med kollegaer”.
Comfort Hotel skal på sin side levere et “avslappet og urbant hotellprodukt til de unge til sinns”.
– Arbeidet vi nå har påbegynt handler i hovedsak om å tydeliggjøre hver kjede mot sine respektive målgruppe i enda større grad. Ved å tilpasse serviceopplevelsen og hotellkonseptene, skal gjester av Clarion- og Clarion Collection Hotel oppleve samme atmosfære uavhengig om de besøker et lite eller stort hotell. Og for Quality Resort-hotellene som nå vil inngå i Quality Hotel, er målet en reposisjonering av nye Quality Hotel som vil gi gjestene en «Fun & Friendly» hotellopplevelse. Gjennom å videreutvikle de tre kjedene vil gjestene oppleve at det blir enda enklere å velge rett kjede og rett hotell til ulike reiseformål, sier Katalin Paldeak, COO – Chief Operating Officer Nordic Choice.
Les også: Røkke og Buchardt bygger ut Oppdal-hotell
I løpet av 2016 vil hver av de tre hotellkjedene få nye tilskudd i hotellporteføljen. I løpet av våren får Comfort Hotel tre nye hotell; Comfort Hotel Karl Johan, Comfort Hotel Gøteborg og Comfort Hotel Norrköping.
I oktober åpner hotellkjeden for øvrig sine to første hotell i Helsinki i Finland – med få dagers mellomrom.