Pris til Aker Brygge-profil

Den nye Aker Brygge-profilen har fått Merket for god design.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Norsk Designråd deler hvert år ut Merket for god design til noen få bedrifter og prosjekter som har brukt design for å skape noe spesielt, enten det er innovative produkter eller visuelle profiler. En jury med over 30 fagpersoner fra nordisk næringsliv og designerbransjen har valgt ut vinnerne, som ble offentliggjort på Designdagen onsdag.

Blant dem som har fått Merket for god design i 2013, finner vi den visuelle identiteten til Melkerampa i Mathallen og Evrys nye profil. Men i år var det også en noe annerledes mottaker av Merket for god design. Norwegian Property og Bleed fikk Merket for god design fra Norsk Designråd for den nye visuelle profilen til Aker Brygge.

– Det var behov for å tilføre merkevaren Aker Brygge noe nytt og solid. Både for å appellere sterkere til de som bor og jobber her og for å tiltrekke oss nye og spennende leietakere både innen handel og kontor, sier markedssjef Herman Dyrø i Norwegian Property.

Formuttrykket for nye Aker Brygge spiller ifølge Norwegian Property på områdets historie som handelsknutepunkt siden 1854. Designerne kombinerte materialer som emalje, akryl, messing og skinn etter å ha blitt inspirert av kontrastene mellom gamle bygninger og moderne fasader.

– Den visuelle profilen ble utviklet svært tidlig i planleggingen av nye Aker Brygge, og har bidratt til å sette en tydelig standard på både kvalitetsnivå og estetisk retning. Vi opplever at profilen imponerer potensielle leietakere og skrur opp forventningene til hvordan fremtidens Aker Brygge skal bli, påpeker Dyrø.

(Ill.: Ghilardi + Helsten og Space Group)

Powered by Labrador CMS