Linn Rustad Rui i Advokatfirmaet Føyen Torkildsen AS
Linn Rustad Rui i Advokatfirmaet Føyen Torkildsen AS

Avtaler om midlertidig innkvartering (+)

Koronavirusutbruddet har skapt behov for midlertidig innkvartering av ulik sort. Sykehjem innkvarterer beboere på hotell for å forberede mottak av koronasyke pasienter, og hoteller tilbyr rom og lokaler til bruk som hjemmekontor, karantenebolig og barnehage.

Publisert Sist oppdatert

En gradvis «gjenåpning» av samfunnet vil trolig medføre et økt behov for alternative botilbud i tiden fremover, både for mennesker som bor på offentlige institusjoner og for private som av ulike grunner må eller bør bo adskilt fra andre i en avgrenset periode.

Det er verdt å merke seg at mange av avtalene om innkvartering på hoteller og lignende overnattingssteder, avhengig av avtaleforholdets art, vil kunne falle utenfor husleielovens virkeområde. På denne bakgrunn er det ekstra viktig å bruke tid på å lage en praktisk anvendbar og dekkende avtale før oppholdets start.

Til tross for at utarbeidelse av avtaler om bruk av hoteller eller andre private bygg for innkvartering alltid vil kreve en viss grad av skreddersøm, er det mulig å peke på noen generelle bestemmelser og spørsmål som normalt bør reguleres i denne typen avtaler.

Med Estate Pluss får du tilgang til alle PLUSS-sakene med ekstra innhold. Estate PLUSS er vår utvidede redaksjonelle satsning, og kommer i tillegg til vårt eksisterende innhold.

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

1 bruker
NOK 399 pr mnd.
Faktureres kun årlig.




Bestill her

2-5 brukere*
NOK 1 197 pr mnd. / 239 pr bruker pr mnd. Faktureres kun årlig.

Bestill her

6-10 brukere*
NOK 1 999 pr mnd. / 199 pr bruker pr mnd. Faktureres kun årlig.

Bestill her

11-20 brukere*
NOK 2 999 pr mnd. / 149 pr bruker pr mnd. Faktureres kun årlig.

Bestill her

21-50 brukere*
NOK 3 999 pr mnd. / 79 pr bruker pr mnd. Faktureres kun årlig.

Bestill her

* Antallet brukere i abonnementet er låst og splittes ikke opp.