Karriere:

SYNLIGHET: Metere Agerbak-Jensen skal jobbe med å forsterke synligheten til Norsk Eiendom.

Merete Agerbak-Jensen til Norsk Eiendom

Norsk Eiendom har ansatt Merete Agerbak-Jensen som ny kommunikasjonssjef.

Publisert Sist oppdatert

Agerbak-Jensen kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i Klimaetaten i Oslo kommune. Der hadde hun lederansvar for kommunikasjonsavdelingen, og hun har også vært utlånt til Osloregionen Interkommunalt Politisk Råd (IPR), hvor hun primært har jobbet med areal/transport og klima/miljø i tillegg til kommunikasjon rundt denne tematikken.

– Jeg ser frem til å bidra til økt synlighet for det viktige arbeidet Norsk Eiendom gjør for bærekraftig omstilling, sier hun.

– Norsk Eiendom skal være en pådriver for bransjen og gjøre hverdagen enklere for medlemsbedriftene våre. Da er det avgjørende med synlighet. Vi er derfor utrolig glade for å få med Merete på laget, sier administrerende direktør, Tone Tellevik Dahl.

– Å få spre kunnskap om den innsatsen Norsk Eiendom gjør gjennom å bygge gode rammer for stedene vi jobber, lever og bor ut til samfunnet, skal bli både meningsfullt og spennende. Eiendomsbransjen har også en nøkkelrolle og mye kompetanse når det kommer til å kunne kutte norske klimagassutslipp, sier Agerbak-Jensen.

Hun har lang journalistikk- og kommunika­sjons­erfaring, som blant annet kommunikasjonsleder i Avinor, Sporveien AS og UNICEF Norge. Hun er utdannet journalist fra Norsk Journalisthøgskole og har tidligere vært journalist blant annet i Akers Avis-Groruddalen og VG. Hun har også vært byråd for miljø og samferdsel og byråd for byutvikling i 2006-09 for Høyre.

– Vi har jobbet systematisk med å øke synligheten vår for å spre kunnskap om veiledere vi lager, regler vi ønsker endret og ikke minst heve omdømmet til bransjen som helhet. Merete vil få en avgjørende rolle i dette arbeidet, sier Tellevik Dahl.

Agerbak-Jensen begynner i stillingen 1. september 2022.

Powered by Labrador CMS