BOLIGFOKUS: Heim fokuserer særlig på privatmarkedet innenfor blant annet bolig.
BOLIGFOKUS: Heim fokuserer særlig på privatmarkedet innenfor blant annet bolig.

Lanserer ny norsk TV-kanal om hjem, eiendom, interiør og marked

I dag lanseres den nye TV-kanalen Heim gjennom Altibox, Telenor, RiksTV og Allente. Kanalen blir tilgjengelig for publikum i deres eksisterende kanalpakker og via distributørenes strømmetjenester. Kanalen vil ha et hovedfokus på voksende interessefelter som hjem, eiendom, interiør og marked.

Publisert

Bak den nye norske TV-kanalen Heim står blant annet Trond Valle, grunnleggeren av Estate Media, landets ledende medie- og kommunikasjonshus for eiendomsbransjen. Estate Media ble startet for over 20 år siden og har sitt nedslagsfelt i den profesjonelle delen av eiendomsbransjen. Heim TV skal henvende seg til et bredere publikum av forbrukere. Fellesnevneren for begge selskapene er media og eiendom, og derfor er det åpenbare samarbeidsmuligheter for de to i tiden fremover.

BREDT TILBUD: Heim TV skal gå bredt inn i privatmarkedet, forteller Trond Valle.
BREDT TILBUD: Heim TV skal gå bredt inn i privatmarkedet, forteller Trond Valle.

– Disse to selskapene treffer et nysgjerrig, men veldig forskjellig eiendomspublikum og kan derfor ha stor glede av hverandre, sier Valle og fortsetter: Heim TV skal bli TV-kanalen som samler alt innhold om hjem, eiendom, interiør og marked i en kombinasjon av inspirasjon, underholdning og nytte. Vi skal vise boliger, fritidshus og prosjekter som inspirerer, og gi nyttige tips og råd når du skal kjøpe, utvikle eller selge eiendom i alle formater. På Heim TV skal vi også gi deg informasjon om bolig- og leiemarkedet rundt i hele landet, og hva dette har å si for deg, forteller Valle.

Mer enn åtte av ti nordmenn eier egen bolig, og vi bruker årlig over 90 milliarder på oppussing av hus og hytter. Dette sier mye om interessen for bolig og eiendom, og innhold knyttet til disse områdene. Nå skal TV-kanalen sakte, men sikkert i gang med å bygge teamet.

– Vi har jobbet med dette i to år, og det er mye som skal på plass av grunnmur før man kommer seg ut på eteren. Men nå er vi der og skal samtidig fortsette jobben med å bygge teamet videre, forklarer Valle, som forteller at de ser etter en kombinasjon av erfarne TV-folk og unge, sultne talenter som våger å tenke nytt.

Myk lansering

Heim TV starter med innkjøpte programmer og vil senere legge til egenprodusert lokalt innhold. TV-kanalen skal også distribuere innhold på ulike digitale kanaler, med innhold tilpasset bruken av de forskjellige plattformene. Heim TV starter opp sendinger allerede i dag, men anser seg selv som i en oppstartsfase. Utover høsten og inn i 2022 vil mengden innhold økes, også det som er egenprodusert.

– Vi liker å si at vi lister oss litt stille inn i kanalpakken til rundt 80 % av landets husstander. I første omgang med innkjøpte konsepter vi tror vil tiltale alle seere som har en interesse for eiendom, hus, hytte og interiør. Og det er mange av oss. Vi er i dialog med de første produksjonsbyråene om egne produksjoner. Allerede neste år regner vi med at sendeflaten fylles stadig mer opp.

Heim TVs første sending går på lufta i kveld kl 20:00, og det er programmet Ubeskrivelige hjem som får æren av å være først ute.

Noen av programmene:

Luksushjem ved Middelhavet Førstegangsflipperne

Verdens grønneste hjem

I designboksen

Ikke salgbare hjem

På innsiden av motehuset Dior

Usannsynlige baderom

Kommersielle samarbeid

I tillegg til innkjøpte konsepter vil Heim TV lage innhold sammen med relevante annonsører. Dette er et markedsføringsformat som er stadig mer utbredt, både i TV-medier og andre flater.

– Vi ønsker ikke å fylle sendetiden med veldig lange reklamepauser hver gang seerne har kommet godt inn i historien. Derfor snakker vi nå med en rekke relevante annonsører som opererer innenfor den brede eiendomsbransjen. Tilbakemeldingene har vært svært positive og flere eiendomsaktører ser nå på muligheten for å bli med tidlig inn i kommende produksjoner avslutter Valle.

Powered by Labrador CMS