Annonsørinnhold

Dronebilde av Magasinparken i Ski
Dronebilde av Magasinparken i Ski

Vil ta tydeligere eierskap til egen data

Flere eiendomsselskaper og utbyggere har data spredt utover flere systemer, uten tilgang til å kunne nyttiggjøre seg av den. Det siste året har Solon Eiendom samarbeidet med Marketer Real Estate Technologies om en ny digital strategi for å kunne ta mer eierskap til egen data og bruke innsikten til å optimalisere innenfor og på tvers av prosjekter.

Fokus på kvalitet, arkitektur og egenart

Solon Eiendom er en eiendomsutvikler som er opptatt av å levere boliger med unik arkitektur og gode bokvaliteter.

Ida Stokstad, Markedsdirektør i Solon Eiendom
Ida Stokstad, Markedsdirektør i Solon Eiendom

- Vi har fokus på kvalitet og egenart, og er veldig opptatt av å ha faste samarbeidspartnere hvor vi sammen har en visjon for hva vi skal utvikle, sier markedsdirektør Ida Stokstad.

Siden 2019 har Solon Eiendom samarbeidet tett med Marketer om digital markedsføring av nybyggprosjekter i Norge. Det har videre ledet til et samarbeid hvor begge parter tør å stille krav, utfordre hverandre til å tenke nytt, og videreutvikle produkter.

I dag leverer Marketer et bredt spekter av tjenester til Solon Eiendom - blant annet boligvelger, 3D-visualisering, markedsføring og nettside.

Bygger en helt ny bydel i Ski

Prosjektene til Solon Eiendom skal skille seg ut på det stedet de utvikler, og det skal være et særpreg på byggene som skapes. Magasinparken i Ski er et slik prosjekt, som bygges i samarbeid med de fire arkitekthus RRA, R21, A-lab og Code. Marketer ble nylig invitert til Magasinparken i Ski.

Marketers kundeansvarlig for Solon Eiendom, Martin Dunseth, sier det er givende å se et så stort prosjekt ta form etter å ha samarbeidet over lengre tid.

- At Solon Eiendom tar seg tid til å vise oss i Marketer prosjektet gir enda større eierskap og motivasjon til å levere gode resultater for dem, sier Dunseth.

87% er solgt

- Magasinparken er et prosjekt som har ligget ute for salg en god stund, og det er to år til de siste tårnene står klare. Det er en lang periode vi markedsfører og da har vi vært opptatt av å ha ulike budskap, vinklinger og jobber med ulike målgrupper fra prosjekt til prosjekt, sier Stokstad.

Solon Eiendom har helt siden salgsstart for de første enhetene jobbet med Marketer, med mål om å finne riktige kjøpere til de ulike prosjektene. I dag er hele 87% av boligene solgt.

- Vi har jobbet tett med Marketer for å sette markedsplaner som går kontinuerlig, og som fremmer hvert prosjekt på en unik måte.

Flotte Ski Tårn, Magasinparken
Flotte Ski Tårn, Magasinparken

Vil ta eierskap til egen data

Det siste året har Solon Eiendom i samarbeid med Marketer jobbet med en ny digital strategi.

- Et betydelig element i prosessen har vært å diskutere viktigheten av, og forutsetninger for, å ta eierskap til egen data. Videre har vi brukt tid på å diskutere hvordan vi kan nyttiggjøre oss av eget datagrunnlag for å ta bedre beslutninger, påpeker Stokstad.

Stokstad forteller at de tidligere har hatt data spredt utover ulike meglersystemer, og at det for framtiden blir viktig å ha systemene og prosessene på plass for å kunne eie og bruke data selv.

- Sammen med Marketer Consulting gjennomførte vi et forprosjekt hvor vi så på vår digitale strategi og kartla systemene vi har i dag, med dataflyt, eierskap og rettigheter. Vi gjorde en nåsituasjonsanalyse og identifiserte utfordringer i dagens systemer og oppsett, og brukte tid på å definere løsninger og målbilde for tiden fremover. Arbeidet vi gjorde med Marketer definerer nå i stor grad rammene for vår nye digitale strategi, forteller Stokstad.

- Det å samarbeide tett med ledelsen i Solon Eiendom for å sette rammene for en ny digital strategi har vært spennende og lærerikt. De er fremoverlente og har god forståelse for viktigheten av datadrevne beslutninger, noe som matcher godt med Marketer og våre tanker rundt bruk av teknologi for å forbedre fremtidens eiendomstransaksjoner. Jeg ser frem til å følge Solon Eiendom videre i tett samarbeid med Marketer, sier strategikonsulent Jonas Sørlie i Marketer.

Stokstad forteller at et av virkemidlene som Solon Eiendom skal bruke i den nye digitale strategien, er Marketers M360 Plattform. M360 vil hjelpe oss med å samle og analysere data, for å optimalisere på tvers av kontorer og prosjekter.

På toppen av plattformløsningen utvikler vi også en ny nettside i samarbeid med DayTwo og Marketer. Nettsiden vil bli laget med Craft CMS, og være integrert med M360. Kombinasjonen vil gi oss fleksibilitet i design og utforming av nettsiden samtidig som vi får alle fordelene med M360, utdyper Stokstad.

M360 er Marketers ende-til-ende plattform for å styre den digitale kundereisen. Plattformen forenkler administrasjon av all prosjektdata, og sikrer full datafangst gjennom kundereisen som muliggjør optimalisering av alle markedsførings- og salgsaktiviteter. M360 er sømløst integrert med en rekke moduler som administreres i plattformen, inkludert blant annet nettsider, digitale kampanjer, boligvelger og digitalt kjøp.

En salgssuksess

- Magasinparken til Solon Eiendom har vært en salgssuksess fra vi lanserte prosjektet! Nå jobber vi med å selge de siste enhetene, og spesielt de enhetene som er klare til innflytting til jul. Vi gleder oss veldig til å ytterligere gode resultater av samarbeidet med Marketer i tiden som kommer, avslutter Stokstad.

3D - Visualisering av Magasinparken er laget av EVE-Images, datterselskap til Marketer
3D - Visualisering av Magasinparken er laget av EVE-Images, datterselskap til Marketer

Se hele intervjuet og besøket til Magasinparken her.



Powered by Labrador CMS