MEST FORNØYDE LEIETAKERE: Fra venstre Håvard Bjorå i J.B. Ugland Eiendom, Thomas Falck-Pedersen i Ticon og Petter Falkgård Andersen i Fritzøe Eiendom scoret høyest i Norsk Leietakerindeks for de mindre byene, som drives av Morten Olaisens NEMEET.
MEST FORNØYDE LEIETAKERE: Fra venstre Håvard Bjorå i J.B. Ugland Eiendom, Thomas Falck-Pedersen i Ticon og Petter Falkgård Andersen i Fritzøe Eiendom scoret høyest i Norsk Leietakerindeks for de mindre byene, som drives av Morten Olaisens NEMEET.

Leietakerne i småbyene har aldri vært mer fornøyd

Seks utleiere i landets mindre og mellomstore byer blandet seg inn i toppsjiktet i NEMEETs kundetilfredshetsundersøkelser. Aller høyest score fikk J.B. Ugland Eiendom, tett fulgt av Ticon og Fritzøe Eiendom.

Publisert Sist oppdatert

– Det finnes flere svært dyktige utleiere utenfor de fire største byområdene her i Norge. Med sterk lokal forankring, mindre og mer transparente organisasjoner og nære relasjoner til alle sine leietakere, klarer de å skape kundetilfredshet helt på linje med, eller tidvis sågar over det store, nasjonale eller storbybaserte utleiere klarer, forteller Morten Olaisen, CEO i NEMEET, som står bak undersøkelsen.

J.B. Ugland Eiendom toppet Norsk Leietakerindeks-kåringen i de mindre byene med en KTI-score på 89 poeng, noe som også er høyere enn scoren til eiendomsselskapene i de største byene.

– Dette synes vi er utrolig gøy! Hos oss er det svært korte avstander, både internt i selskapet og mellom oss og leietakerne våre. Lokalene er der for leietakerne våre, ikke motsatt. Om vi skal klare å etterleve det, må vi være der for dem og med dem hele tiden. Dette viser at vi får det til, sier Christel Stendal, leder for forvaltning hos J.B. Ugland Eiendom.

Ticon Eiendom har i flere år hatt den største forbedringen i kundetilfredshet av noen målte utleiere, og har på rekordtid klart å oppnå bransjeledende resultater. Nå endte de opp med en score på 88 poeng.

– Når vi målte for første gang i 2017 var vi ikke fornøyde med hva vi så og besluttet umiddelbart å legge en strategi for radikal forbedring. Vi har tatt store skritt hvert eneste år, gått opp mellom 4 og 8 punkter mellom hver måling, og har nå kommet dit vi ønsker å være. KTI er en av nøkkeltallene vi styrer etter, sier Asgeir K. Svendsen, direktør næringseiendom i Ticon Eiendom.

Selskaper med sterke lokale merkevarer, spennende byutviklingsprosjekter og høy servicegrad har gode forutsetninger for å få fornøyde leietakere. Fritzøe Eiendom er nok et eksempel på dette, med en score på 87 poeng.

– For utleiere av vår størrelse er det ekstra utfordrende å levere den servicen vi ønsker å gi leietakerne våre når vi samtidig har større prosjekter under utvikling. At vi ikke bare beholder, men klarer å øke vår allerede gode kundetilfredshet forteller alt om det fantastiske teamet vi har her i Larvik, avslutter Petter Falkgård Andersen, administrerende direktør i Fritzøe Eiendom.

Powered by Labrador CMS