Søndrål vil til Stavanger

Ådne Søndrål planlegger den neste merkevarelandsbyen i Stavanger-regionen.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Den tidligere skøyteløperen er en av investorene (20 prosent) i Norwegian Outlet, som i dag har et større utsalg i Vestby. Utsalget skal ha om lag 750 000 besøkende i året.

Stavanger Aftenblad skriver at et forsøk på å legge satsingen midt i Bryne sentrum denne uken ble lagt på vent. Ådne Søndrål vil ta en ny tomterunde i distriktet.

– Vi kunne godt ha ligget her i Bryne torgsenter, men foreløpig er vi kommet til at det er for få parkeringsplasser. Men vi lukker ikke døren helt. Vi tar nå en runde for å se om det i området finnes en alternativ tomt, sier Søndrål til Aftenbladet.

– Vi ser også mot Bergen, men Stavanger-regionen er spesielt spennende. Her skjer det så mye. Her er det også et internasjonalt miljø. Mange kjenner til konseptet. Det har fungert lenge og godt i USA. Europa har fulgt etter. Nå ser vi også at det slår godt til her i landet, sier Søndrål.

Norwegian Outlet vil helst bygge butikker som en landsby på en helt ny tomt, og ikke i eksisterende senter. Ifølge Stavanger Aftenblad ønsker lokale eiere på Bryne å ta i bruk Bryne torgsenter som regionens nye senter for merkevarer.

Eierne vil snu bilstrømmen til i distriktet og få folk på hele strekningen fra Stavanger/Sandnes til Egersund til å ta toget til Bryne. En av sentereierne, Kjell Madland, mener Bryne vil passe perfekt som ny merkevarelandsby. Senteret blir plassert på perrongen til tog og buss.

Norwegian Outlet AS omsatte for øvrig i 2011 for 25 millioner kroner og satt igjen med et resultat før skatt på snaue 3,6 millioner kroner. Eiendelene i selskapet var ved årsskiftet verdsatt til 224 millioner kroner. Langsiktig gjeld utgjorde 198 millioner kroner, egenkapitalen 14,3 millioner.

 

Powered by Labrador CMS