Smart Club-salg i vasken

Atle Brynestad klarte ikke å selge Smart Club. Nå stenger han butikker og henter 100 millioner kroner i frisk kapital.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Den gjeldstyngede investoren Atle Brynestad har slitt tungt etter at hans Smart Club-kjede har vært gjennom en voldsom ekspansjon. Nå har arbeidet med å selge Smart Club strandet. Det er Aftenposten som melder om at forhandlingene som pågikk om salg av selskapet gikk i vasken på grunn av at prisen var for lav for Atle Brynestad.

Smart Club har i stedet valgt å hente inn 100 millioner kroner i en emisjon. Selskapet regner med at pengene skal være på plass i løpet av sommeren for å styrke butikkjedens økonomi. Ifølge Aftenposten bekrefter Smart Club store tap i 2007-regnskapene.

– Smart Club hadde et betydelig underskudd i 2007, så nå gjør vi grep for å bedre utviklingen, sier administrerende direktør Svein Guldbransen i Smart Club i en pressemelding, ifølge Aftenposten.

Nå skal Smart Club konsentrere seg om virksomheten i Østlandsområdet. Butikken i Trondheim skal selges og selskapet gjør grep som å redusere antall varelinjer for å bedre lønnsomheten.

Tidligere har Brynestad gitt opp satsingen på fotballklubben Lyn.

Les mer: Brynestad gir opp Lyn

Atle Brynestad har også strammet kraftig inn på investeringene i hans eiendomsselskap Briksdalen. Selskapet er ikke like aggressiv som før når det gjelder å forfølge nye utviklingsprosjekter.

Powered by Labrador CMS