ETTERTRAKTET: Det nye boligprosjektet på Ensjø opplevde stor interesse.

Pangstart for Solon og Kolbergs nye prosjekt

En drøy uke etter salgsstart for Solons nye boligprosjekt Lenschows, er 40 av 70 leiligheter solgt.

Solon hadde høye forventninger til prosjektet, som hadde 5000 registrerte interessenter i forkant av salgsstarten. Totalt mottok eiendomsutvikleren over 50 bud, og 40 av 70 leiligheter ble solgt med en samlet salgsverdi på over 300 millioner kroner.

– Vi er utrolig stolte og storfornøyde med responsen på salget. Lenschows er et prosjekt vi har jobbet med i lang tid, og det er fantastisk å se hvor godt markedet har tatt imot det. Vi har merket et sterkt engasjement helt siden vi lanserte, og interessen har bare økt i takt med at folk har blitt kjent med prosjektet, sier prosjektsjef Kjetil Skånhaug i Solon Eiendom.

Solon Eiendom utvikler Lenschows sammen med Kolberg Gruppen på Ensjø, like ved det planlagte nye hovedkontoret til NRK. Totalt skal prosjektet bestå av rundt 180 leiligheter fordelt på tre bygg. Boligene spenner fra toroms leiligheter til større familieboliger.

Kjetil Skånhaug, Solon Eiendom

– Vi tror det er summen av mange ting som gjør at Lenschows har truffet så godt: Et vellykket samarbeid mellom to solide aktører, gjennomarbeidet arkitektur signert Vigsnæs+Kosberg++ Arkitekter, og ikke minst en av de aller beste tomtene på Ensjø. Det er rett og slett en kombinasjon som har truffet markedet perfekt, sier Skånhaug.

Prosjektet er oppkalt etter murmester og arkitekt Asmus Lenschow, som i 1872 etablerte Lilleberg teglverk nettopp på Ensjø – og er en viktig del av områdets historiske røtter. Prosjektet markerer et nytt kapittel i transformasjonen av Ensjø fra industri til levende boligbydel.

De to partnerne går i gang med neste salgstrinn etter sommeren.

Powered by Labrador CMS