Håkonsen fikk toppjobb
Marianne M. Håkonsen får ansvaret for markedsføring og merkevarer i Citycon.
Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.
Det finske børsnoterte selskapet Citycon bladde i mai opp 12,3 milliarder kroner for Sektor Gruppen. Sektor Gruppen skiftet for øvrig i oktober navn til Citycon.
I august fant Eirik Thrygg ut at 18 år i daværende Sektor Gruppen var nok, de seneste årene som adm. direktør. Marianne M. Håkonsen (bildet) var markedsdirektør i Sektor Gruppen under Thrygg, en stilling hun tok over i januar 2008. Før det var hun eiendomssjef i Sektor Eiendomsutvikling fra 2001-2007.
Og nå opplyses det i en børsmelding at Håkonsen tar over ansvaret for markedsføring og merkevarer i Citycon og blir samtidig medlem av ledergruppen i kjøpesenterselskapet. Hun vil ifølge børsmeldingen få ansvaret for alle markeds- og merkevareaktivitetene i alle land der Citycon er representert.
Videre får hun ansvaret for utvikling av Citycons digitale strategi og internasjonale leieaktiviteter. Håkonsen tiltrer sin nye stilling umiddelbart.
Marianne M. Håkonsen (født 1967) har en mastergrad i kommunikasjon fra universitetet i Montpellier og har over 20 års erfaring fra kjøpesenterbransjen.