KNALLTALL: Thon-eide Romerikssenteret.

Nytt pol gir kjempeløft for Romerikssenteret

All grunn til å være fornøyd på Kløfta. Romerikssenteret har økt omsetningen i første halvår med 30 prosent.

Publisert

 

– Det er ikke alle som kan skilte med slike tall, så det er klart vi er fornøyd, sier senterleder ved Romerikssenteret, Siri Heimlund.

Alle har fått merBakgrunnen for den solide økningen er selvfølgelig at senteret i september fikk Vinmonopol. Men dette alene er ikke forklaringen.

– Vi fikk også inn en svært flott Meny-butikk. Den har den fineste fersk- og grøntvaredisken i området. Sammen med Vinmonopolet har dette trukket mange nye besøkende og vi har i første halvår hatt en vekst i besøket på 13 prosent, sier Heimlund, som legger til at en effekt av dette er at også de andre butikkene har økt omsetning.

Les også: Usikkerhet preger detaljhandelen

Les også: Her kommer Norges største kjøpesenter

– Flere av de andre butikkene har også oppgradert sine lokaler, så totalt sett har hele senteret fått en oppgradering og et løft, sier Heimlund.

I forbindelse med at de fikk den nye Meny-butikken, så fikk de også 1000 kvadratmeter ekstra handelsareal. Totalt består senteret av 31 butikker fordelt på cirka 14.000 kvadratmeter.

Neste mål er 500 millionerI kroner og øre har omsetningen til senteret gått fra 180 millioner kroner i fjor, til 233 millioner kroner i år.

– Neste mål er selvfølgelig å nå 500 millioner kroner ved nyttår, men før vi slår endelig fast at det er målet må vi bli ferdige med sommeren, så skal vi regne litt på det. Men det er klart, ambisjonen er jo at vi i alle fall skal ligge mellom 470 og 500 millioner kroner et sted, sier Heimlund.

Les også: Thon vil ha flere butikker på svenskegrensen

Les også: Satser 250 millioner kroner på utvikling av kjøpesenter i Drammen

De største konkurrentene til senteret er Jessheim Storsenter og Strømmen storsenter.

– Vi er er et lite kjøpesenter og vi tar ikke opp kampen med disse. Vi er i samme familie og har et godt samarbeid. Vår styrke er effektiv og god handel, samt en solid stab med lite gjennomtrekk. Fokus på god service og en hyggelig handleopplevelse tror vi er det som skal til for å fortsette den positive utviklingen, sier Heimlund.

Les også: Vekst i shopping

 

Powered by Labrador CMS