SUKSESS Senterlederne Amalie Dybvik og Pauline Johansen jubler over tallene så langt.
Hampus Lundgren/OBOS
Obos sprer suksessen fra Holmlia senter
Q1-tallene fra Holmlia senter skapte hurrastemning hos Obos Eiendom. Nå jubler de like mye over veksten i Q2.
98,7 millioner kroner i omsetning i andre kvartal, er en vekst på 20,7 prosent fra Q2 i fjor. Senterleder Amalie Dybvik i Holmlia Senter er strålende fornøyd med utviklingen.
– Oppgraderingen av senteret slår nå ut i full blomst. Vi har lyttet til lokalbefolkningen og det er gledelig å se at det gir resultater. Det viser at tilbudet på senteret er mer relevant enn noen gang, sier hun i en pressemelding.
Kjøpesentrene til Obos Eiendom omsatte samlet for 1,28 milliarder kroner i andre kvartal.
Av deres sju kjøpesentre er Lambertseter fortsatt det klart største, som i andre kvartal omsatte for 384 millioner kroner. Det er opp en drøy prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Hittil i år har senteret omsatt for 727,6 millioner kroner.
Alle senterne har vokst med 3,42 prosent i andre kvartal og 3,3 prosent i første halvår.
Obos-senterne hadde 6,4 millioner besøkende i første halvår, en vekst på 10,25 prosent fra første halvår i fjor. Deler av veksten skyldes nye og oppgraderte kundetellere.
Her er tallene
Lambertseter senter: 384 mill i Q2, 728 mill i H1 = + 1,9% fra H1/24.
Tveita senter: 305 mill i Q2, 585 mill i H1 = + 3,2% fra H1/24.
Manglerud senter: 204 mill i Q2, 398 mill i H1 = + 0,5% fra H1/24.
Tasta senter: 147 mill i Q2, 284 mill i H1 = + 3,1% fra H1/24.
Holmlia senter: 99 mill i Q2, 184 mill i H1 = + 16% fra H1/24.
Sandaker senter: 87 mill i Q2, 169 mill i H1 = - 1,5% fra H1/24.
Oppsal senter: 59 mill i Q2, 118 mill i H1 = + 13,6% fra H1/24.
Pusser opp
Dybvik er også senterleder på Tveita og Oppsal. Kollega Pauline Johansen leder Lambertseter, Manglerud og Sandaker.
Den solide veksten etter oppussingen på Holmlia er gode nyheter for Obos Eiendom, som nå tar med seg sparkel og malerkost til flere av sine andre sentre. Lambertseter senter bygges ut, og nye leietagere hentes inn. På Manglerud skal uteområdene friskes opp, mens på Sandaker er det planer om en større modernisering i fremtiden.
– Vi investerer i våre sentre for å gi et bedre tilbud til menneskene i bydelene vi er representert i, og vi gleder oss til å kunne vise frem enda flere sentere i ny drakt, sier Pauline Johansen.