The triple for Stordalen
Choice-kjeden kan glede seg over tre hotellpriser gitt av verdens reiselivsbransje.
Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.
Denne reiselivsbransjen har nemlig hatt sin årlige Oscar-utdeling, World Travel Awards. Under årets utdeling stakk Petter A. Stordalens hoteller av med to av fire norske hotellpriser, samt en i Sverige.
Clarion Hotel Royal Christiania ble kåret til Norges beste businesshotell, mens Quality Spa & Resort Holmsbu vant for beste norske spa resort.
– Vi er veldig stolte av å kunne motta to av fire priser i Norge. Det viser at vi har lykkes med våre konsepter og med vårt arbeid med å sette gjesten i sentrum. For oss er dette en viktig motivasjon når vi nå satser videre på våre medarbeidere. Det er de som hver dag skal gi våre gjester Norges beste hotelltilbud, sier adm. direktør Torgeir Silseth i Choice Hotels Scandinavia i en pressemelding.
Clarion Hotel Royal Christiania stod ferdig til de olympiske vinterlekene i 1952 og har i dag 508 rom. Det ble for en måned siden kjent at hotellet skal starte en omfattende renoverings- og utvidelsesprosess. Går det som Choice-kjeden håper på, blir Clarion Hotel Royal Christiania i 2014 Norges største hotell, med 850 rom. Quality Spa & Resort Holmsbu har totalt 183 rom, med blant annet egen sandstrand, brygge og marina. I tillegg til konferansekapasitet til opptil 200 personer, har resortet et eget selskapslokale i en hundre år gammel murvilla.
I tillegg til de to norske Choice-hotellene, ble Stordalen-eide Nordic Light Hotel i Stockholm kåret til Sveriges beste boutique-hotell. Designhotellet får prisen for andre året på rad. Stordalen kjøpte driftsselskapet bak hotellet i juni i år.
Ærverdige Hotel Continental i Stortingsgaten stakk likevel av gårde med den gjeveste prisen her hjemme: Norges ledende hotell. Norges ledende Ski-hotell ble Radisson SAS Resort Beitostølen. Det er for øvrig fjerde året på rad at dette hotellet får denne utmerkelsen.
Hvert år samles reisebyråer fra hele verden og andre aktører fra reiselivsbransjen for å stemme frem sine favoritter fra hvert kontinent, altså World Travel Awards. De nominerte bedømmes etter kreativitet, servicenivå, gjesteopplevelser, samt produktutvikling.
Ansatte fra 167 000 reisebyråer, turoperatører og turistorganisasjoner i mer enn 160 land har vært med på å stemme frem vinnerne i kåringen. Det bør tilføyes at det kryr av antall kåringer i denne utdelingen. Ingen norske hoteller nådde opp i noen internasjonale kåringer.