Innovativt om interiør
Magasinet design henvender seg til en smal kjøpergruppe, en gruppe som stadig blir større.
Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.
Bladet design interiør livsstil er et magasin for estetikere med sans for det gode liv. Magasinet orienterer seg først og fremst mot mennesker som interesserer seg for interiørløsninger, og fokuserer i mindre grad på det man forbinder med livsstilsreportasjer. På tross av dette er ikke design et typisk interiørblad. Her finner man ikke reportasjer for hvilken dekkbeis eller eksentersliper man bør bruke. Dette er et blad for utpreget urbane og kontinentale mennesker, som velger byferie foran sydenturer og som ikke ville møblereleiligheten med trehvite furumøbler om de så fikk det kastet etter seg. Kjøperne av design er neppe blant de som løper ut for å kjøpe varer på salg. design-leserne er mennesker som sier de skal bygge om når de egentlig skal pusse opp.Bladet bærer preg av at det er laget av mennesker med interesse for design. Layout og trykk er delikat. Den tilmålte plassen til reportasjene er generøs. Bladet er behagelig å lese.Innimellom er det gitt plass til småsnutter om morsomme biler og motorsykler, dubbeditter og kjøkkenråd. Odd Børretzen har fått spalteplass til å skrive ned hva han assosierer med norsk båtliv. Lenger bak i bladet er oppfinnelsen flytende sixpack viet en halv side.Spennvidden i bladet er stor, samtidig som design henvender seg til en svært smal kjøpergruppe. Det er dristig utgangspunkt for et lite forlag, og av den grunn fortjener Orfeus-forlegger Ole Rikard Høiseter honnør for sitt prosjekt.Et blad for de store massene er design definitivt ikke. Og det har vel aldri vært meningen.