SATSER DIGITALT: Anders Mjåset i Mesh Community måtte skalere ned planene om fysisk ekspansjon da corona kom, men satser nå hardt digitalt.

Mesh kjøper rekrutteringsplattform for oppstartsbedrifter

Mesh Community har kjøpt The Hub, som er Nordens største rekrutteringsplattform for oppstartsbedrifter.

Publisert Sist oppdatert

Etter å hva drevet de største coworking-sentrene for vekstbedrifter i Oslo, København og Trondheim, går Mesh Community nå over i en ny vekstfase. Selskapet kjøper The Hub, som er Nordens klart største rekrutteringsplattform for oppstartsbedrifter av Danske Bank. Tjenesten har formidlet over 1 million jobbsøknader siden oppstarten i 2016 og har over 300.000 registrerte talenter og profiler på over 10.000 oppstartsbedrifter.

Mesh hentet inn 40 millioner kroner i forkant av pandemien. Pengene var øremerket til fysisk ekspansjon, som ble lagt på is grunnet corona. I stedet valgte Mesh å fokusere på digitale tjenester, blant annet med kjøpet av Startupmatcher, Norges ledende rekrutteringsplattform for oppstartsbedrifter i 2021. Kjøpet av den 10 ganger større nordiske plattformen fra Danske Bank gir Mesh helt nye muligheter.

– The Hub er en fantastisk tjeneste og ved å slå plattformen sammen med Startupmatcher får vi en komplett nordisk rekrutteringstjeneste og et utgangspunkt for raskere ekspansjon både digitalt og fysisk, sier gründer og CEO i Mesh, Anders Mjåset.

Han legger til at Corona satte Mesh fire til fem år tilbake i forhold til den planlagte fysiske ekspansjonen, men at oppkjøpet av The Hub tar selskapet tre år fremover når det gjelder de digitale ambisjonene.

Som del av salget inngår Mesh og Danske Bank et samarbeid hvor Mesh tar aktiv del i utviklingen av bankens satsning mot startups og vekstbedrifter fremover.

Mesh har spilt en sentral rolle som coworking-space for flere selskaper i proptech-sektoren og er arena for blant annet frokostseminarene i Proptech Norway. Anders Mjåset er også sentral i foreningen Proptech Norway.

Powered by Labrador CMS