LEDER NYTT SELSKAP: Martin Kvarberg leder det nye selskapet til Marketer, Marketer Consulting Services.
LEDER NYTT SELSKAP: Martin Kvarberg leder det nye selskapet til Marketer, Marketer Consulting Services.

Marketer forsterker sin posisjon

Marketer Real Estate Technologies etablerer nytt datterselskap, Marketer Consulting Services AS. Satsningen er en komplementær tjeneste til selskapets allerede eksisterende produkttilbud av digitale løsninger for eiendomsaktører.

Publisert Sist oppdatert

Det pågår en bred digitalisering av eiendomsbransjen internasjonalt, og de nordiske markedene er blant de som er kommet lengst. Etableringen av Marketer Consulting Services er et resultat av økt etterspørsel blant Marketers kunder etter en partner som ikke bare har løsningene, men som også kan bidra med å definere den digitale agendaen og drive gjennom transformasjon i samarbeid med egen organisasjon. Marketers globale kompetanse innen teknologi, eiendom og strategi gir en unik mulighet til å være en slik partner, og selskapet har allerede pågående konsulentoppdrag for flere av sine større kunder.

Skal forbedre kundeopplevelsen

Marketer Consulting Services tilbyr strategisk og operasjonell rådgivning til utbyggere og eiendomsmeglerkjeder. Det betyr at Marketer jobber sammen med kundene for å definere strategiske mål, analysere eksisterende prosesser, verktøy, teknologi og kompetanse, samt bidrar med utforming av tiltaksplaner for å lukke gap og for å oppnå de definerte målene.

– I likhet med våre kunder er vår visjon å forbedre kundeopplevelsen og verdien i alle ledd av kjøps- og salgsprosessen. I dag betyr det digitale løsninger, som igjen betyr endring – ikke bare i form av nye løsninger, men også gjennom nye måter å jobbe på, sier Martin Kvarberg, leder i Marketer Consulting Services.

– Reisen for våre kunder starter lenge før en beslutning om å anskaffe et produkt, en løsning eller en digital plattform. Det starter med en visjon for et målbilde, en strategi og en plan for å komme dit. Gjennom vår globale erfaring fra eiendomsbransjen, vår teknologikompetanse, og vårt miljø av strategiske rådgivere, kan vi tilføre våre kunder stor verdi ved å støtte dem gjennom hele denne prosessen, både for å redusere risikoen i det digitale skiftet og for å maksimere verdipotensialet for hver enkelt kunde, fortsetter han.

Kvarberg ble del av Marketer tidligere i 2021, og jobbet før dette 6 år i Boston Consulting Group (BCG) med fokus på digital strategi og transformasjon, på tvers av industrier i Norden, Europa, Midtøsten og APAC.

Et kommersielle skiftet for eiendomsbransjen

Marketer Consulting Services besitter tverrfaglig kompetanse, på tvers av alle miljøer innenfor Marketer-paraplyen, og har i tillegg et tilknyttet nettverk av eksterne seniorrådgivere med dyp bransjeerfaring.

– Dette sikrer at Marketer Consulting Services til enhver tid leverer markedsledende innsikt og kompetanse, både lokalt og globalt. Mulighetene som ligger innenfor digitale løsninger, representerer det tydeligste kommersielle skiftet for eiendomsbransjen i nyere tid, sier Kvarberg.

– Marketer sin digitale løsningsplattform er anerkjent av store internasjonale aktører og den strategiske kompetansen som er bygget opp gjennom de siste 5 årene har vist seg å være svært verdifull, spesielt når den matches med kundenes individuelle erfaring og ekspertise, legger han til.

Powered by Labrador CMS