VEKST: Amir A. Folkestad Habhab, grunnlegger & CEO i Marketer er svært fornøyd med årets to første kvartaler.
VEKST: Amir A. Folkestad Habhab, grunnlegger & CEO i Marketer er svært fornøyd med årets to første kvartaler.

Internasjonal salgssuksess

Marketer har fullført første halvår med sine to beste salgskvartaler noensinne.

Publisert

I 2020 var høyest signerte nysalg for et kvartal på åtte millioner kroner for Marketer. Q1 2021 derimot endte på hele 16,45 millioner kroner i nysalg – en økning på 105 prosent fra det tidligere rekordkvartalet.

– Rekorden stod imidlertid ikke lenge ettersom salgstallene for Q2 steg med ytterligere 60 prosent (kvartal til kvartal) til 26,18 millioner kroner, sier grunnlegger & CEO Amir A. Folkestad Habhab.

Han påpeker at tallet ikke inkluderer salg til eksisterende kunder.

– Dette siste salgsresultatet alene utgjør dobbelt så mye som det som ble oppnådd gjennom hele 2020 samlet, fortsetter han fornøyd.

Store internasjonale aktører

– Den enorme veksten har skjedd parallelt med at gjennomsnittlig kontraktstørrelse har økt og at lead time per kontraktsinngåelse har gått ned. Marketer har lykkes med innpass hos store internasjonale eiendomsaktører, og i takt med økt markedspenetrering har også beslutningsprosessene hos kundene blitt kortere, sier Habhab.

Til tross for at salg til norske kunder fortsatt utgjør den største andelen av nytt salg for Marketer, har salg utenfor Norge økt betydelig gjennom de to første kvartalene i 2021. Internasjonalt salg utgjorde om lag 80 prosent i Q2, og det forventes at denne utviklingen vil forsterkes fremover.

Nye internasjonale kunder som er tilkommet i første halvår er fra land som Nederland, Frankrike, Spania, Portugal og Sverige, USA, Mexico, Chile og Indonesia. Totalt har Marketer nå kunder i over 20 land.

Powered by Labrador CMS