Tech:

SKAL KOMMERSIALISERE: Placepoints Peder Sunde skal fokusere på kommersialisering av selskapets produkter.

Placepoint hentet penger – fikk med Marketer

Proptech-selskapet Placepoint har hentet inn 5 millioner kroner i en emisjon.

Publisert Sist oppdatert

Pengene skal brukes til videre vekst for selskapet, som kommersialiserer en egenutviklet SaaS-løsning for eiendomsinformasjon. Peder Sunde i Placepoint er svært fornøyd med å ha hentet inn kapital i et kapitalmarked som er blitt tøffere for små tech-selskaper. Opprinnelig skulle selskapet hente inn 4,5 millioner kroner.

– At Placepoint overtegner i et ganske krevende marked er en tillitserklæring og et synlig bevis på at vi har livets rett, sier Sunde.

Selskapet har store vekstambisjoner og har økt antall ansatte fra 3 i desember i fjor til 14.

– Nå skal vi fordøye, og fokusere på kommersiell vekst utover høsten før vi øker på videre, sier Sunde.

Blant de nye investorene som har gått inn med kapital i Placepoint, er Marketer, som har gått inn med en «beskjeden eierandel».

– Det er veldig spennende å få tillitt hos en av markedets mest sentrale proptech aktører, sier Sunde.

– Placepoint er i et spennende segment og treffer markedet godt. Over tid ser vi for oss gode synergier med en slik aktør, sier daglig leder i Marketer Amir F. Habhab.

Placepoint har fokusert på produktutvikling, med nye funksjoner og nyvinninger. Nå er hovedfokus kommersialisering. Selskapet har allerede landet kunder som Selvaag, Axer og Vestaksen.

– Selv om vi opplever makroøkonomiske utfordringer, er det gode tider for selskap som kan vise til gode resultater og realistiske forventinger om vekst. Tjenester som bidrar til effektivisering og resultatforbedringer vil alltid ha livets rett selv når det blåser litt, sier Sunde.

Powered by Labrador CMS