Årets handelsbedrift

Mathallen er kåret til årets handels- og servicebedrift i Oslo for 2013.

Publisert Sist oppdatert

Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.

Aspelin Ramm Eiendom har investert 125 millioner kroner i Mathallen på Vulkan-tomten på Grünerløkka. Den offisielle åpningen av hallen fant sted i oktober i fjor, og etableringen har vært en suksess og gitt smitteeffekter på nærområdene. 

NæringsEiendom pratet i vinter med flere av de næringsdrivende på Grünerløkka, og flere fortalte om omsetningsvekst etter åpningen. I går ble suksessen til Mathallen også kronet med en hedersbevisning under en seremoni i Gamle Logen.

Mathallen var sammen med Moods of Norway i Hegdehaugsveien, Nespresso Boutique på Eger, sportsforretningen Milslukern på Ullevål stadion og TGR i Bogstadveien nominert som kandidater til Årets Handels- og Servicebedrift i Oslo.

Det er en årlig prisutdeling siden 2003 i regi av Oslo kommune, Oslo Handelsstands Forening, Nordea Bank Norge og Aftenposten, og Mathallen stall altså av med seieren.

– Dette er fantastisk moro, konstaterte daglig leder Frode Rønne Malmo i Mathallen, ifølge OsloBy.

– Virksomhetens eiere har vist mot, kreativitet og utholdenhet. De har utviklet noe unikt i norsk sammenheng. Visjonen er å være en markedsplass som formidler kunnskap, inspirasjon og opplevelser. Dette har vinneren klart ved å være en arena for handel, nytelser, underholdning, reiseliv og uteliv, begrunnet Oslo-ordfører Fabian Stang om hvorfor Mathallen vant.

I starten av august hadde 1 million besøkt Mathallen, ti måneder etter åpningen.

– Dette er et tall vi så vidt turte å drømme om i perioden før åpning. Vi er ydmyke i forhold den oppmerksomheten åpningen av Mathallen har fått. Dette inspirerer oss til å strekke oss enda lengre for å gi folk en grunn til å besøke Mathallen, sier Frode Rønne Malmo til Mathallens hjemmesider.

Powered by Labrador CMS