Mathallen løfter Løkka
Flere av forretningene på Grünerløkka har opplevd omsetningsvekst etter at Mathallen kom.
Dette er en artikkel fra NE nyheter, som nå er blitt til Estate Nyheter. Redaksjonen.
NæringsEiendom har pratet med flere av de næringsdrivende på Grünerløkka, og flere forteller om omsetningsvekst etter at Mathallen åpnet i fjor høst.
– Kortene går litt varme når sprudlende damer kommer hit på lørdager etter at de har spist lunsj og drukket litt vin i Mathallen, sier damen bak disken hos klesbutikken Med og Uten til NæringsEiendom.
Andre som har opplevd økt trafikk siden oktober er spesialbutikkene Palais des Thés, som selger te og kaffe, og Oliviers & Co., som selger finere matvarer og ingredienser. De forteller om spesielt god vekst på lørdager.
Christian Jensen i Akerselva Næringsforening forteller at Mathallen har skapt økt interesse for Akerselva-området og Nedre Grünerløkka.
– All aktivitet på Vulkan skaper interesse, og Mathallen har utvilsomt skapt interesse, sier Jensen til NæringsEiendom.
Selv matvarebutikker melder om økt salg.
– Sist uke økte vi kundebesøket med 14 prosent. Siden Mathallen kom, har økningen vært jevnt, sier REMA 1000-kjøpmann Leo Winther til NæringsEiendom.
Han fryktet Mathallen i begynnelsen, men mener den er blitt et friskt pust.
– Kundene sier de handler basisvarer hos oss og de mer eksklusive i Mathallen, sier Winther.