MERINOKVARTALET: Merinokvartalet i Bergen er blant boligprosjektene til Nåbo som skal bruke Rubus etter salget.

Techselskapet Rubus landet kontrakt med Nåbo

Nåbo (tidligere Bonova Norge) skal bruke Rubus' produkter for ettermarkedshåndtering, befaringer og overtakelsesesprotokoller i 12 boligprosjekter med over 800 boliger.

Publisert

Det er fokus på fornøyde boligkjøpere som gjør at Nåbo nå har valgt samhandlingsplattformen Rubus bistand til kundehåndteringen på 12 av sine boligprosjekter. Rubus (Bygr) har ambisjoner om å bli den ledende plattformen for kundereise for boligprosjekter i Norden, og har også tidligere levert til Nåbo, som da het Bonava Norge.

– Navnebyttet til Nåbo markerer en ny start, samtidig som vi skal fortsette å bygge på arven vi har med oss, og tar med både prosjektene, folka og målet om å skape hjem og nabolag folk vil bo i. Vi ønsker å gi boligkjøperne en god kundeopplevelse og samtidig samle all kommunikasjon og dokumentasjon på ett sted. Vi ser at det vil effektivisere våre prosesser betydelig, sier Mariell Hernandez Berg, Salgs- og markedssjef i Nåbo.

- Nåbo er en fremoverlent og anerkjent aktør i bransjen og vi er stolte at de har valgt vår plattform som en del av sin satsning mot økt kundetilfredshet og gode interne prosesser, sier Guy Montuelle, daglig leder og gründer i Rubus.

Han forteller at Rubus har opplevd sterk vekst gjennom 2023, til tross for et krevende boligmarked.

– Vi ser noen tydelige trender i markedet. Det ene er at flere aktører ønsker å samle hele kundereisen, det vil si alt rundt tilvalg, befaringer og overlevering, fdv og reklamasjonshåndtering, i ett og samme system. Det er enklere både for byggherre, entreprenører og ikke minst boligkjøpere. Det andre er at fokus på innsikt og læring fra ett prosjekt til det neste er høyt på agendaen. Det gjelder både standardisering av prosjektgjennomføring, men også hvordan data kan benyttes for å redusere feil og øke effektiviteten i neste prosjekt.

Powered by Labrador CMS