Tech:

VIL UTVIDE: Foreløpig er tjenesten kun tilgjengelig i Oslo, men de planlegger å utvide til to nye markeder i løpet av 2022.

Solgt.no hentet ytterligere 40 millioner kroner for å forenkle prosessen med å selge boliger

Solgt.no har allerede hentet 80 millioner kroner i egenkapital, etter kun 10 måneder etter lansering. Med på eiersiden denne gangen kommer det amerikanske hedgefondet Luxor Capital.

Publisert Sist oppdatert

.– Det er verdifullt å få med en så erfaren investor. Luxor sitter tett på aktører som holder på med lignende konsepter i USA og Europa. De kjenner modellen godt, har gjort en grundig gjennomgang av selskapet og er imponert over hva vi har fått til på kort tid, sier Solgt-medgründer Shafi Adan.

Andre investorer inkluderer Anders Opsahl, Baard Schumann, Jan og Christian Opsahl, Startuplab, Blommenholm Industrier og Christian Ringnes.

Fokus på opplevelsen

Selskapet ønsker å bygge en digital markedsplass som gjør det mulig å selge og kjøpe en bolig med noen få tastetrykk. I første omgang ønsker selskapet å fokusere på boligselgers-opplevelse.

– Mange store selskaper starter med å bli best i en nisje før de ekspanderer. Tesla startet med å lansere den første prototypen til Roadster i 2006, Amazon startet med å selge bøker, Uber startet med limousiner. Vi starter med selgers-opplevelse, men i fremtiden kan du med Solgt.no kjøpe, selge, flytte og finansiere boligen med noen få tastetrykk. Det er plattformen vi jobber med å bygge, sier medgründer Arne Kvale.

Tjenesten fungerer ved at du ber om et tilbud på Solgt.no. Innen 48 timer mottar du en estimert pris du kan selge boligen for. Deretter gjennomføres en videobefaring eller så laster kunden kan opp bilder/video av boligen selv. Selskapet sender så et endelig og bindende bud fratrukket et tjenestegebyr. Selger velger fritt overtagelse 15–60 dager frem i tid.

Kjøpt boliger for 260 millioner kroner

Så langt i år har selskapet kjøpt 47 boliger til en verdi på rundt 260 millioner kroner.

– Vi ser at produktet resonnerer svært godt hos forbruker. Vi har brukt 5.000 kroner på markedsføring og det styrker tesen om at forbruker ønsker den samme «on-demand» opplevelsen du får når du bestiller mat, streamer en film på Netflix eller bestiller en bil, sier Kvale.

Foreløpig er tjenesten kun tilgjengelig i Oslo, men de planlegger å utvide til to nye markeder i løpet av 2022.

Solgt.no var i fokus under det første Proptech til frokost-arrangementet på Mesh. Se hva Christian Ringnes synes om arrangementet her. (1 min 30 sek).

Powered by Labrador CMS