Mathias Etnestad ble ansatt i Solgt.no via Twitter-kontoen «Krølla50lapp».
Mathias Etnestad ble ansatt i Solgt.no via Twitter-kontoen «Krølla50lapp».

Solgt.no ansatte via Twitter

Solgt.no ansatte nylig «Krølla50lapp» via Twitter. De tror dette kan bli fremtiden.

Publisert Sist oppdatert

– Vi får kontinuerlig mange henvendelser fra Twitter, og vi har nettopp gjort vår første ansettelse via plattformen, «Krølla50lapp», Mathias Etnestad. Internasjonalt er dette en trend som har vart en stund. Mange startups ansetter ikke fra Stanford, men fra Twitter. Søkere kan her vise sin track-record gjennom bidrag og interaksjoner (Twitter feed). Karakterer er ikke nødvendigvis alltid proof of skills, sier Arne Kvale, medgründer i Solgt.no, som skal gjennomføre boligsalget ditt i løpet av 48 timer.

Mathias Etnestad fikk sommerjobb i Solgt.no gjennom Twitter
Mathias Etnestad fikk sommerjobb i Solgt.no gjennom Twitter

Vokser raskt

Tito Frøysaker har nylig startet i Solgt.no. Han investerte helt fra starten og har investert mer i ettertid. Tito vil være prosjektleder i Solgt.no. Han er tidligere totalentreprenør, våtromspesialist, utdannet innen petroleumsteknologi og med 5 års offshore erfaring i Nordsjøen. I tillegg er han aktiv innen kampsport. – Denne uken begynte Grégoire Justin Baptiste Michel et seksmåneders langt internship som dataanalytiker. Michel kommer fra eliteskolen Ecole des Mines de Paris, en av Frankrikes ledende ingeniørskoler. Han vil analysere data fra tidligere prisevalueringer for å forbedre prisingsmetodikken vår, påpeker gründeren.

Nå er de totalt 10 personer.

Selskapet har flere kjente eiendomsprofiler med på laget. Som Christian Ringnes, Baard Schumann og Anders Opsahl. De har også med tidligere Tandberg-topp Jan Christian Opsahl, StartupLab og Schibsted-eier Blommenholm Industrier.

Ligger an til 300 mill.

Frem til nå har Solgt.no kjøpt 29 boliger med en verdi på over 150 MNOK siden oppstarten i januar. Kvale er godt fornøyd med resultatet så langt. – Interessen for tjenesten har overgått våre mest optimistiske anslag, dette til tross for at vi har brukt 0 kr på markedsføring. Fortsetter vi med denne farten vil vi fort kunne runde 300 MNOK i boligkjøp i år. Det fordrer imidlertid at vi henter mer kapital for å møte etterspørselen, avslutter han.