VIL LIGGE I FORKANT: I dette bygget skal eiendomsforvalter Raymond Walther få meldinger om ulyder før tekniske installasjoner går i stykker.

Proptech-selskaper samarbeider i Nordr-case

Nordr har fått Propely og Soundsensing til å samarbeide om det som er deres første felles kundecase for Nordr.

Publisert

Mens Propely (som tidligere ble kjent som Eiendomsappen) har utviklet et digitalt verktøy for bedre eiendomsutvikling, bruker Soundsensing AI og maskinlæring for å finne feil på eiendommer ved hjelp av lyd. Nå har Nordr tatt initiativ til at Soundsensing legger sine data inn i Propely-appen.

– Vi har forsøkt å få to spennende proptech-selskaper til å samarbeide på en effektiv måte som vi som gårdeier kan dra nytte av. Og nå har vi plassert en del sensorer på flere av våre ventilasjoner og pumper. Så fort vi får avvik, så går informasjonen direkte inn i Propely-appen. Det blir som et avvikssystem som også går videre til servicefolka, og da kan vi ta tak i problemene før ting stopper eller går i stykker, sier eiendomsforvalter Raymond Walther til Estate Nyheter.

Han drar en analogi til at man i gamle dager kunne kjøre bilen inn på verkstedet, og så kunne bilmekanikeren høre at noe var galt.

– Det er dette Soundsensing nå skal bidra til i det systemet som vi har valgt fra Propely, fortsetter Walther.

Han mener forvaltningssystemer skal være leietakervennlig.

– Det er viktig for oss med kommunikasjon med leietakere, service, vaktmester og drift. Det skal samkjøres i ett system, og da har jeg tro på Propely. Dette er kostnadsbesparende, da vi slipper all kjøringen til og fra eiendommen og man vet hva som skal repareres, sier han om sensorene til Soundsensing.

I Propely tok de godt imot Nordrs ønske om samarbeid med Soundsensing.

– Samarbeid som dette kommer det bare til å bli mer av fremover. Systemene har stor verdi hver for seg, men når vi knytter de sammen får man synergieffekter som kan gi betydelige utslag i tidsbruk og effektivitet for kunden. Vi er overbevist om at systemene med solide og åpne APIer, som samarbeider godt med andre, kommer til å vinne kampen om kundene fremover, sier Atle Osnes, som er ansvarlig for partnere i Propely.

– Vi ønsker å være fremoverlent og være best på å få ting i system og få til et samarbeid med selskaper som vi har litt troen på. Vi bruker også Findable, som har dokumentasjon. Det dumpes også rett inn i Propely. Det er den veien vi må gå videre, sier Walther.

Powered by Labrador CMS