Tech:

HENTER PENGER: CEO Marcus Pran i Shineup vil hente 7 millioner kroner.

Proptech-selskap fikk 13,5 mill. i EU-midler

Proptech-selskapet Shineup har sikret seg 13,5 millioner kroner i EU-midler for å videreutvikle løsningen.

Publisert

I 2019 var Shineup en del av akseleratorprogrammet til TheFactory, og siden har selskapet hentet inn 1,5 millioner kroner i egenkapital fra investorer og mottatt 700.000 kroner i tilskudd fra Innovasjon Norge. Selskapet står bak en Software as a Service-plattform som skal gjøre det enklere og billigere for eiendomsaktører å bestille og gjennomføre oppussing.

Nå har Shineup mottatt 13,5 millioner kroner i EU-midler for å utvikle løsningen videre. Shineup, som nå har fem ansatte i administrasjonen og innleide utviklere fra Litauen og Ukraina, vil også hente inn ny egenkapital.

– Vi ser for oss å hente inn 7 millioner, basert på en prising på 30 millioner kroner, sier CEO Marcus Pran i Shineup.

Shineup jakter et stort marked for løsningen.

– I Oslo finnes det 240.000 leiligheter. 73.000 av disse er utleie, og 40.000 leies ut av store profesjonelle aktører, sier Pran.

Shineup skal digitalisere oppussing av utleieleiligheter og løse dagens utfordring med lange manuelle tidkrevende prosesser. Oppdragsgiver kan følge oppussingen gjennom plattformen eller en app og kommunisere direkte med håndverkerne.

Alt skal i prinsippet avtales på forhånd gjennom Shineups web-baserte plattform, der utførende aktører er tilgjengelige til avtalte satser. Profesjonelle utleieaktører kjøper en abonnementstjeneste og får gjennom løsningen tilgang på både utførende håndverkere og et standardisert utvalg av materialer. Shineup priser materialene og foreslår en fremdriftsplan, totalpris og utførelsestid for hele prosjektet.

Powered by Labrador CMS