Tech:

SØKER: Yvonne Aasbø i Edge Branding er på jakt etter en proptech-leder.

Proptech for dummies og designere

Edge Branding går nå videre med plattformen Properti.

Publisert

Digital leder Espen Grimsgaard fikk idéen til plattformen tilbake i 2018, ifølge en pressemelding.

– Jeg hjalp en kunde å sette opp en nettbutikk i Shopify, og tenkte at det samme prinsippet kunne overføres til eiendomsprosjekter, sier Grimsgaard.

Eiendom har i alltid vært et viktig segment for Edge, og dette fortsatt da Emil Eriksrød kjøpte seg inn i 2016. Kongstanken er å bruke byråets erfaring med markedsføring av eiendomsprosjekter og gjøre det så enkelt å lage nettsider at alle kan klare det – helt uten ferdigheter i design eller programmering.

– Vi kaller det dummy proof og design approved, sier Grimsgaard.

Trang fødsel

Edge ble tildelt SkaffeFUNN og fikk raskt på plass en pilot som har blitt brukt av utvalgte eiendomskunder siden 2019. Men 2.0-versjonen, som lanserer i høst, har tatt tid.

– Vårt byrå lever av å selge timer. Da er det krevende å prioritere egne innovasjonsprosjekter. Kundene kommer alltid først. Det har vært en trang fødsel og på disse årene har konkurrenter kommet til. Men det er slett ikke negativt. For fire år siden måtte vi bruke tid på å forklare folk hva Properti var. Nå er denne type plattformer kjent i bransjen, påpeker daglig leder Yvonne Aasbø i Edge Branding.

Dummy proof og design approved

Ifølge Aasbø er god, fleksibel design og en enkel prismodell, Propertis fremste fortrinn.

– I det ligger at selv en dummy innen det tekniske og design skal få til å lage en fin prosjektnettside. Og også at hvis man har en designer på laget, gjerne den som har laget profilen til prosjektet, vil Properti gi verktøykassen for å lage en nettside selv en kresen designer er fornøyd med. Det er det vi mener med design approved, sier hun.

– Vi har gjort prismodellen enkel - alt er inkludert. Her er det ingen oppstartspris, som øker på dersom du vil ha mer. Landingsside, boligvelger, rapporter og hosting er inkludert i én månedspris. Og du betaler ingenting før prosjektet kommer for salg. Skal du ha flere byggetrinn, koster det heller ikke noe ekstra – foruten en liten økning i hostingen, legger hun til.

Søker daglig leder

Edge har etablert Properti AS som en heleid datter i Porsgrunn, og søker nå en daglig leder som kan gi gass.

– For å tilrettelegge for oppskalering, så vi at det å skille ut Properti som et eget selskap var nødvendig. Da har vi mulighet til å innhente frisk kapital når vi trenger det. Edge har hatt noen gode år uten utbyttekåte eiere, så vi klarer faktisk å ta den første veksten med egne midler, poengterer Aasbø.

Powered by Labrador CMS