Tech:

FIKK INN STERKE INVESTORER: Medgründerne Aksel Gresvig og Herman Wenstad er fornøyd med å ha hentet penger i et tøffere kapitalmarked.

Plyo hentet 16 mill. etter rakettvekst

Proptech-selskapet Plyo har hentet 16 millioner kroner i ny egenkapital fra aktører som Stor-Oslo Proptech og Backe Digital.

Publisert

Allerede i 2014 ble proptech-selskapet Plyo stiftet. Selskapet, som tilbyr en plattform som sørger for at hele kundereisen til boligkjøperne gjøres digitalt, har hatt et år med sterk vekst og gått fra 20 til 40 ansatte. Nå har Plyo fått inn nye investorer etter en emisjon.

– Vi hentet 16 millioner kroner i juni i et ganske tøft kapitalmarked. Da fikk vi med oss Backe Digital, Stor-Oslo Proptech, Peder Lier og noen av lederne i Carnegie og andre eiendomsselskaper, sier Aksel Gresvig. Han er medgründer og Chief Executive Officer i selskapet og er strålende fornøyd med å ha landet de nye eierne.

– Vi har fått med oss veldig solide aktører som har innsikt i hva vi holder på med, og det er en verifisering av vår strategi og tilnærming at de blir med. Backe og Stor-Oslo vil være en bidragsyter for oss når det kommer til innsikt og produktutvikling. Deres input kan gjøre det enklere å verifisere og rulle ut de nye produktene våre, sier Herman Wenstad, medgründer og Chief Innovation Officer.

Han forteller at Plyo hadde 60 prosent vekst i fjor, samtidig som lisensinntektene (ARR) nesten doblet seg. Plyos viktigste område er nybyggsektoren, men selskapet har også kunder innenfor næring, boligutleie og ferdighus. Blant kundene er Nordr i både Norge og Sverige, Neptune Properties, Backe, Bakkegruppen, Fredensborg Fritid og Stor-Oslo Eiendom.

Plyo har også styrket ledelsen, med ansettelsen av Paul René Engejordet som ny Chief Product Officer og Severin Gresvig som ny Chief Commercial Officer.

– Paul René Engejordet kommer fra Brandmaster og var med på hele reisen fra startup, scaleup, internasjonalisering, M&A og til slutt exit. Severin Gresvig har vært syv år i Google i Dublin og New York. Han var Global Lead Youtube Ads og gir oss en enorm kommersiell forståelse. De har troen på Plyos visjon. Begge kunne velge og vrake hvor de skulle jobbe, så vi har vært litt heldige med å få med de. Vi har også ansatt kapasiteter som kommer fra en rekke andre selskaper som blant annet OBOS og Eiendomsmegler 1, sier Wenstad.

Nå er Plyo klare for å satse utenfor Norges grenser.

– Vi vil inn i ulike markeder og opplever en økt inbound oppmerksomhet fra Nordiske aktører. Dette er et spennende steg i retningen av et større internasjonalt perspektiv, sier Plyo-medgründerene.

Powered by Labrador CMS