Tech:

SER MULIGHETER: Fra venstre: Thomas Meyer fra Marketer og Marie Øymyr Moe og Nina Kormilitzine fra Inviso Media.

Marketer kjøper Inviso Media

Proptech-selskapet Marketer har kjøpt Inviso Media, som har spesialisert seg på markedsføring av eiendom.

Publisert Sist oppdatert

Oppkjøpet styrker Marketer Real Estate Technologies AS' posisjon i Norge innenfor segmentet digital markedsføring av bruktboliger. Inviso Media skal drives som en egen enhet internt i Marketers organisasjon og får utvidede vekstmuligheter gjennom Marketers teknologiplattform.

– Vi er veldig godt fornøyde med at Marketer blir ny eier for Inviso Media. At vi nå både kommer inn i et større og meget ambisiøst fagmiljø og samtidig får direkte tilgang til markedets råeste teknologi, vil garantert komme både eksisterende og nye kunder til gode. Disse vil nå kunne dra nytte av to sterke selskaper som sammen finner de beste digitale løsningene for hver enkelt, både med tanke på kostnadseffektive tech-løsninger og personlig rådgivning. Dette gjør vår leveranse unik i dagens konkurransesituasjon, sier daglig leder Nina Kormilitzine i Inviso Media.

– Vi har hatt god dialog med både ansatte og eiere i Inviso Media gjennom store deler av 2022, og er nå svært tilfredse med å komme til enighet om dette oppkjøpet. Jeg ser betydelige synergieffekter og store felles muligheter ved å samle ressursene i de to selskapene, sier adm. direktør Amir Folkestad Habhab i Marketer.

Marketer jobber med å optimalisere markedsføringen av individuelle eiendomsobjekt og effektivisere tidsløpet fra start til slutt og forenkle salgsprosessen for de involverte partene. Habhab mener det er avgjørende for Marketer og Inviso Media å være riktig skalert og rigget for raske justeringer i takt med endringer i markedet. Gjennom kjøpet skal begge parter styrke sine posisjoner i eiendomsmarkedet.

- Vi har blitt mektig imponert over å se hva Inviso Media har fått til med begrensede utviklingsressurser. Mellom seg sitter de på enormt mye kunnskap og erfaring fra det norske eiendomsmarkedet, og de har evnet å betjene kundene sine på en svært god måte. Vi er overbevist om at deres dype kompetanse vil kunne danne grunnlaget for en rekke nye teknologidrevne kommersielle løsninger som vi nå kan utvikle i fellesskap. Vi ser virkelig frem til å integrere Inviso Media i våre operasjoner, sier Thomas Meyer, medgrunder og leder for bruktbolig i Marketer.

Powered by Labrador CMS