SATSER: Caroline Krefting tror på storinnrykk på Nusfjord og satser hardt på turistperlen i Lofoten.
Krefting med storsatsing i turistperle i nord
Carucel Eiendom øker investeringene og skal tredoble antall ansatte i Nusfjord i Lofoten.
Etter å
ha investert 200 millioner kroner i Nusfjord Arctic Resort, øker nå eierne
innsatsen for at fiskeværet i Lofoten skal bli en luksusdestinasjon. Foran det
som forventes å bli en knallsterk turistsesong, skal antall ansatte tredobles
og investeringene økes.
– Lofoten
som merkevare står stadig sterkere, og drevet frem av en svak norsk kronekurs,
forventer vi at rekordmange utenlandske gjester i disse dager planlegger å
tilbringe deler av sommerferien på øygruppen. Disse gjestene forventer
opplevelser, kvalitet og service av ypperste sort. For å levere på dette søker
vi nå etter de dyktige folkene innen servering, mat og drikke og andre roller,
sier Caroline Krefting, utviklingsdirektør i Carucel Eiendom.
For fem
år siden ble Krefting-familiens selskap Carucel Eiendom hovedeiere i det
historiske fiskeværet Nusfjord Arctic Resort. Anlegget er blitt kraftig
oppgradert for å kunne håndtere turister med klare krav til kvalitet og komfort.
Nå forventer Krefting at det vil komme svært kapitalsterke turister til
Lofoten.
– For oss
handler det om å drifte bærekraftig i Nusfjord. Vårt mål er å bevare og
formidle fiskeværets historie samtidig som vi tilbyr høyeste grad av komfort og
service. Vi skal tiltrekke oss de kundene som verdsetter unike opplevelser. Med
et økende aktivitetsnivå har vi behov for mange flere dyktige fagfolk – fra
studenter som ønsker seg et eventyr av en sommerjobb i Lofoten, til
gourmetkokkene med Michelin-utmerkelser på CV-en. Gjerne dem som liker å
kombinere jobben med fritidsaktiviteter som topptur eller surfing, sier
Krefting, og påpeker at ansattfasilitetene nylig er blitt oppgradert til en
virkelig høy standard.