SATSER PÅ DATA: Ingunn Iselin Husebø, Advisor, og Dr. Walid Mustapha, VP Data Science hos Marketer.
SATSER PÅ DATA: Ingunn Iselin Husebø, Advisor, og Dr. Walid Mustapha, VP Data Science hos Marketer.

Marketer henter fra Aspelin Ramm

Proptech-selskapet Marketer har ansatt Ingunn Iselin Husebø, som har bakgrunn fra Aspelin Ramm Eiendom og Røisland & Co.

Publisert Sist oppdatert

– At vi har klart å tiltrekke oss en kapasitet som Ingunn Iselin Husebø gir oss gode bekreftelser på hvor langt vi har kommet mot vårt mål om å være en ende-til-ende leverandør for hele den kommersielle verdikjeden for boligutviklere. Samtidig demonstrerer det vår vilje i å fortsatt investere kraftig for å sikre at vi hele tiden kan tilby kundene våre det aller ypperste av markedsforståelse og boligkompetanse innenfor nybygg, sier Amir Folkestad Habhab, administrerende direktør i Marketer.

Husebø har over 20 års erfaring fra eiendomsbransjen, med bakgrunn fra selskaper som DNB Eiendom, Røisland & Co og Privatmegleren. Hun har også vært boligsjef i Aspelin Ramm Eiendom.

– Ingunn har ekspertkunnskap om hele kundereisen og vet bedre enn de fleste hvordan denne best kan organiseres og støttes for å etablere trygghet og tillit for alle involverte. Dette er en del av visjonen vår om å hjelpe utbyggere med å selge raskere og smartere. Ved å sikre at utbygger utvikler prosjekter med de enhetene og de fasilitetene det aktuelle markedet faktisk etterspør, gjør at også økonomien i prosjektene optimaliseres, sier Habhab.

Marketer skal snart lansere ny teknologi som skal ta i bruk selskapets rikholdige datagrunnlag for å gjøre analyser. Habhab mener Ingunn Iselin Husebø er en viktig brikke i å utvikle verktøyet som får navnet SmartSale Developer.

SmartSale Developer er et AI-basert analyseverktøy bygd for å gi data-drevne prognoser for boligprosjekter, der målet er å gi eiendomsmeglere og utbyggere det nødvendige beslutningsgrunnlaget for å kunne treffe optimalt på valg av boligmiks, prisstrategi, og salg- og markedsføringstiltak. SmartSale Developer lanseres i andre halvår.

– Vi har i lang tid jobbet med å kunne innhente, strukturere, og analysere store mengder nybyggdata koblet med et sett av unike og intelligente modeller. Vi ser nå at vi er i ferd med å kunne utnytte det enorme potensialet som ligger i prediktiv analyse innenfor dette segmentet. Jeg ser med stor glede frem til å jobbe tett med Ingunn fremover og til å inkorporere hennes ekspertise i det videre arbeidet med dette, sier Dr. Walid Mustapha, VP Data Science i Marketer.

Powered by Labrador CMS