Findable ansetter for vekst
Proptech-selskapet Findable har hentet fra fintech-selskapet Two og en tidligere eiendomsforvalter for å håndtere flere kunder.
– Nå har vi så mange kunder at vi må ha en enda proffere og mer sømløs måte å følge dem opp på, forteller Sondre Malde Pedersen, COO og med-gründer av selskapet.
Findable har Malling & Co Venture og Construct Venture (OBOS og AF Gruppen) på eiersiden og jobber for å rydde i bygg- og anleggsbransjens dokumentasjonsjungel ved hjelp av kunstig intelligens (AI).
Nå bygger selskapet opp et eget Customer Success-team for å håndtere veksten.
Frederik Rasmussen har erfaring fra lignende roller hos både Tesla og NIO. Nå kommer han fra Two, hvor han har hatt betydelig ansvar for å bygge opp deler av Customer Success-miljøet til fintech-selskapet.
– Det blir stas å bygge opp en ny Customer Success-avdeling og skape et rom der kundene kan få god og rask hjelp, sier Rasmussen.
Han ser et stort behov i markedet.
– Jeg har valgt å starte i Findable fordi jeg føler tjenesten oppfyller et behov som mange har, eller kanskje ikke har funnet ut av de har enda. Det er store behov for modernisering av FDV-dokumentasjon, mener han.
Rasmussen skal jobbe tett med Christine Aarsten Kjær som startet 1. august. Kjær kommer direkte fra en mastergrad ved NTNUs Entreprenørskole. Fra tidligere har hun blant annet erfaring som eiendomsforvalter hos Norian.
– Det som interesserte meg med Findable var at det virket som en startup med engasjerte gründere og ansatte som skulle løse et problem jeg selv hadde kjent på som eiendomsforvalter, forklarer Kjær.
Se også på Estate Play: