OPTIMIST: Vinjar Nyaard er markedsansvarlig for Kløverhuset. Han er optimist med tanke på utviklingen i sentrum. (Foto: Kløverhuset)
OPTIMIST: Vinjar Nyaard er markedsansvarlig for Kløverhuset. Han er optimist med tanke på utviklingen i sentrum. (Foto: Kløverhuset)

God sommer i sentrum

Kløverhuset har hatt en omsetningsvekst på 14 prosent de siste to ukene. For året som helhet har veksten vært på 3 prosent.

Publisert Sist oppdatert

– De siste to ukene har vi økt omsetningen fra 9 millioner i 2014 til 10,4 millioner i 2015. Vi er fornøyd med tallene i sommer, sier markedsansvarlig for Kløverhuset, Vinjar Nygaard.

Les også: Når det regner, så drypper på det Laguen

Suksess med ”torgvarer”

Noe av det som bidrar til den gode utviklingen er blant annet at Rema 1000 Kløverhuset har hatt stor suksess med salg av blomster, jordbær og reker.

– Blomstersalget hos Rema1000 har gått opp med 400 prosent, jordbærsalget med 844 prosent og rekesalget med 538 prosent. De øvrige butikkene har også gjort en fantastisk innsats og alle bransjene har økt i denne perioden, sier Nygaard.

For året så langt er omsetningen på 146 millioner kroner, mot 141 millioner i samme periode i 2014.

– Det er en vekst på godt over 3 prosent. Vi ser lyst på andre halvår, og jeg er sikker på at vi ender året med en enda høyere vekst enn den vi har til nå, sier Nygaard.

Ikke bekymret for sentrum

Det har den siste tiden pågått en opphetet debatt om sentrum og kjøpsenterne utenfor sentrum. Mange har tatt til ordet for at kjøpesentrene dreper sentrum. Hos Kløverhuset er de imidlertid ikke bekymret for fremtiden.
– Vi har økt omsetningen over flere år. i fjor økte vi med 4,5 prosent og året før det økte vi med 6 prosent. Vi er inne i en god stim, sier Nygaard.
Han mener at det er bydelens-sentrene som konkurrer med hverandre og at sentrum ikke rammes av denne konkurransen.
– Utenfor sentrum er det bare kommet mer av det samme, mens vi i sentrum klarer å tiltrekke oss de nye og unike konseptene. Vi har mange spennende butikker som er på vei inn og som ønsker seg til sentrum. Dette er konsepter som ikke finnes i kjøpesentrene, og derfor har sentrum en unik posisjon. Vi er derfor ikke bekymret for fremtiden til sentrum, sier Nygaard.

Les også:
Laber kjøpsinteresse for Åsane Storsenter

Powered by Labrador CMS