FORNØYDE PARTNERE: Fra venstre: David Isak Hansen (CTO & Co-founder Knips), Mats Staugaard (Investment manager Schibsted Ventures), Lilja Maria H. Guthu (CEO & Co-founder Knips), Christian Horn Hanssen (Investeringsansvarlig Schibsted Ventures).
FORNØYDE PARTNERE: Fra venstre: David Isak Hansen (CTO & Co-founder Knips), Mats Staugaard (Investment manager Schibsted Ventures), Lilja Maria H. Guthu (CEO & Co-founder Knips), Christian Horn Hanssen (Investeringsansvarlig Schibsted Ventures).

Schibsted Ventures inn i Knips

– PropTech er et spennende område i kraftig utvikling, og Knips er like genialt som det er enkelt.

Publisert

Det sier investeringsansvarlig Mats Staugaard i Schibsted Ventures etter at ventureselskapet har gått inn med 10 millioner kroner i frisk kapital i Knips. Schibsted-eier Blommenholm går også inn med 5 millioner kroner. I tillegg har flere ansatte i Knips bidratt med betydelige beløp i emisjonen.

Knips har utviklet et verktøy som lar eiendomsutviklerne kommunisere direkte til sine potensielle kjøpere på tvers av en rekke forskjellige kanaler. Verktøyet skal senke barrieren for å kommunisere og hjelper dermed til med å holde kundene «varme» i kompliserte kjøpsprosesser som ofte tar lang tid.

– Vi ser på dette som en fornuftig investering i en bransje i kraftig utvikling, sier Mats Staugaard.

Schibsted Ventures har fulgt med på og vært i dialog med Knips over tid, og mener selskapet bare i denne perioden har hatt en fantastisk utvikling.

– Gründere som kjenner en bransje så godt som Knips kjenner eiendomsbransjen, og som kombinerer dette med unik teknologikompetanse, er en oppskrift på suksess. Og når gründerne sitter på denne oppskriften, går det gjerne raskt fremover, sier Staugaard.

CEO i Knips, Lilja M. H. Guthu er svært fornøyd med å få Schibsted Ventures med på laget. Emisjonspengene skal brukes til nyansettelser. Hun forteller at selskapet løpende får henvendelser fra aktører innen eiendom som er interessert i løsningen Knips tilbyr, og at det er hektiske tider.

– Et eiendomsprosjekt varer som regel over en lengre periode, og det er utfordrende for utviklerne å holde på interessen og engasjementet til mulige kunder. Normalt settes det opp nyhetsbrev eller direkte kontakt. Ulempen er at det hverken er effektivt eller målbart. Knips har løsningen på problemet alle i bransjen sliter med, sier Guthu.

Hun forteller at Knips skal erstatte nyhetsbrevene som sendes ut til de potensielle kjøperne.

– Alle kjenner til at slike utsendelser treffer dårlig, og ingen liker hverken å skrive eller lese de. Med Knips treffer eiendomsutviklerne mer nøyaktig med sin kommunikasjon og kan utnytte potensialet i interessentene de har.

Det mest interessante er likevel, ifølge gründeren, dataene som samles inn i disse prosessene.

– Innsikten som skapes fra såkalte leads etter at de har meldt interesse er nemlig svært verdifull for eiendomsprosjekter. Bruker de Knips vil vi kunne tilby kunnskap om interessentene, og hvordan prosjektene treffer best. Vi sitter på helt unike data som vil gjøres tilgjengelig for våre kunder.

Powered by Labrador CMS