Tech:

VERDT 1 MILLIARD: Amir Folkestad Habhabs Marketer er nå priset til 1 milliard kroner.

Marketer hentet 50 mill. – klar for vekst med Buchardt på laget

Proptech-selskapet Marketer har hentet 50 millioner kroner i en emisjon og prises nå til 1 milliard kroner.

Publisert

Emisjonen ble betydelig overtegnet, med bred deltakelse fra eksisterende aksjonærer. Blant investorene som gikk inn, er MP Pensjon og AB Invest. Det raskt voksende Software as a Service-selskapet skal bruke pengene på å fortsette den raske kundeveksten, samt øke produkttilbudet til eksisterende og nye kunder og ansette nye talenter.

– Som kunde av Marketer over lengre tid, har vi blitt fascinert og overbevist over kraften i konseptet og selskapet. De har allerede bevist hva de kan utrette, men det virkelig spennende er potensialet ute i den store verden, sier Anders Buchardt, i AB Invest.

– Nok en gang har markedet demonstrert sin støtte til det vi prøver å få til i Marketer, og det er vi ekstremt takknemlige for. At både eksisterende eiere og nye investorer stiller opp på denne måten gjør at veksttakten vår kan opprettholdes med full styrke. Vi erfarte nå at venturefondet Idekapital sin inntreden på eiersiden sist høst har bidratt til å åpne nye dører for oss, og at en aktør som MP Pensjon nå kommer inn som største bidragsyter i emisjonen gleder oss enormt. Disse midlene skal komme godt med i vår neste fase med vekst og skalering, kommenterer Amir Folkestad Habhab, medgründer og administrerende direktør i Marketer.

Marketer Real Estate Technologies AS ble grunnlagt i 2016, og opererer i dag i mer enn 17 land med totalt 108 ansatte. Selskapet er en verdensledende leverandør av helautomatisert, AI-drevet eiendomsmarkedsføring – og ekspanderer i verdikjeden med en velprøvd, globalt relevant og svært skalerbar SaaS-plattform. Marketer leverer ende-til-ende-løsninger for eiendomsutviklere og eiendomsmeglere, som dekker forhåndssalg, automatisert markedsføring og ettermarkedstjenester. Løsningene bidrar til høyere prosjektinntekter, raskere salg og bedre digitale kundereiser, som igjen resulterer i økt kundetilfredshet og sterkere merkevare.

Powered by Labrador CMS