Lanserer selvstyrt annonsering av nybolig
Proptech-selskapet Kvass lanserer verktøy for selvstyrt annonsering. Samtidig utfordrer de både spesialister og konkurrenter.
– Du kan sette opp proff annonsering for nyboligprosjektet ditt, fra start til slutt, på fem minutter. Vi henter all info vi trenger fra nettsiden til nyboligprosjektet ditt, og hjelper deg å ta hele prosessen på egenhånd. Dette vil våre kunder spare mye penger på.
CEO i Kvass Group, Kristian Lindstad, viser til økte kostnader som den viktigste årsaken til produktlanseringen.
– Alle som jobber med nybolig i dag, er smertelig klar over at kostnader må holdes nede. Når både byggekost og finanskostnader er så høye som de er, ser vi at mange er nødt til å kutte i markedsføring. Dette svekker konkurransekraften deres, og forverrer situasjonen med allerede lave salgstall.
Verktøyet Kvass nå lanserer, skal la eiendomsutviklere og boligbyggere spare tid og penger ved å styre digital annonsering på egenhånd.
– Annonsering i digitale medier er et område hvor mange betaler dyrt for hjelp fra spesialister. En stor del av det manuelle arbeidet kan effektiviseres og automatiseres, og alle nyboligaktører, utstyrt med de riktige verktøyene, kan enkelt fikse annonsering selv, sier Lindstad.
Annonsering uten skjulte kostnader
I tillegg til å spare tid og penger, skal også brukere av verktøyet få full kontroll på hva pengene deres faktisk går til.
– Digital markedsføring generelt, og annonsering spesielt, er et ganske ullent felt for de som ikke er spesialister. Mange av de vi snakket med i innsiktsfasen, fortalte at de tidligere hadde opplevd å bli lovet mer enn de hadde fått, eller at de ikke visste hva de faktisk hadde fått for pengene sine, sier Digital Marketing Manager og produkteier i Kvass, Ravn Thor Bredal.
– De eneste som vinner på skjulte kostnader, er de som tjener pengene. Vi er opptatte av å skape vinn-vinn-forhold mellom alle parter, hvor våre kunders suksess kommer oss til gode, og motsatt. Gjennom Kvass får du derfor annonsering til spotpris, helt uten påslag eller skjulte kostnader.
Bredal opplyser at kunder betaler en liten lisenskostnad for tilgang til verktøyet, men at de ikke tjener penger på produktet utover dette. Dermed har heller ikke Kvass noen egeninteresse knyttet opp til budsjettene kundene deres velger å bruke på annonsering.
– I verktøyet får du et anbefalt budsjett som vi mener vil gi deg maks effekt, men du står helt fritt til å velge selv. Store budsjetter, små budsjetter, det spiller ingen rolle. Vi gir deg full valuta for pengene uansett.
Laget for flere kundegrupper
I tillegg til å passe for store og små budsjetter, skal også verktøyet passe for både erfarne og uerfarne brukere.
– Vi tenkte først at vi lagde et verktøy for kunder som trengte hjelp til å komme i gang med annonsering. Gjennom brukertesting innså vi derimot at også de proffe annonsørene ville få mye verdi av verktøyet hvis vi bare gjorde et par justeringer. Nå er annonseringsprosessen såpass strømlinjeformet at jeg selv velger å bruke verktøyet framfor å sette opp annonsering manuelt, sier Bredal.
– Det gjenstår selvsagt mye før produktet er så rått som vi ønsker å få det. Vi skal for eksempel inn med enda flere annonsekanaler og enda kvassere bruk av data, men vi er allerede veldig fornøyde med produktet vi lanserer nå. Det tror vi også våre kunder vil være, sier Bredal.
Annonseringsverktøyet ble lansert 18. april.